• minimalin

Min 3-månaders son är blind på ena ögat

Skelningen var ingen skelning utan vänsteröga har i princip ingen synnerv... känns förjävligt!! *gråter*
    Någon fler med barn som är blinda eller delvis blinda? Måste få kontakt med någon...

• Svar på tråden Min 3-månaders son är blind på ena ögat
  • HelenaMaria

Jag har ingen erfarenhet av detta men din son kommer säkert klara sig bra ändå! Är synen på andra ögat normal så kommer det att gå jättebra. Kram

• minimalin

Ja, synnerven på höger öga är normalt men han reagerar inte med ögat som han borde... ja, klart det säkert kommer gå bra, men det känns ju helt sjukt förjävligt.. plus att han har massa andra fel också med hormoner.. varför?

HelenaMaria skrev 2008-05-05 14:01:58 följande:
    Jag har ingen erfarenhet av detta men din son kommer säkert klara sig bra ändå! Är synen på andra ögat normal så kommer det att gå jättebra. Kram
  • Ekorremamman

Min bror har inte heller syn på ena ögat och det har inte påverkat hans liv nämnvärt. Han har kört budbil så inte har det påverkat möjligheten att få körkort heller.

• fjärilen78

Hej!
    jag har en son som nu är 1 år och 8 månader han föddes blind på vä öga och senare vid ca 8 mån ålder visade det sig att han även har nedsatt syn på hö öga, jag vet vad du går igenom just nu men jag kan säga att sonen våran fullkomligt sprudlar av liv och lust trots sitt synfel och han är ett riktigt charmtroll som verkligen tar sig för här i livet!!
    är det något du undrar eller helt enkelt bara vill prata så finns jag här!!

• Spartacus

just ögon är väldig smarta ting som ersätter varandra på ett väldigt fullgott sätt¨så jag måste ändå få säga att det var tur att han har synen på ena ögat även om jag såklart förstår att det är skittufft att få besked om handikapp eller sjukdom!

jag hoppas verkligen läkarna hittar bra lösningar för dom problem ni kommer stöta på och att du har stöd hemifrån och av vänner!

• minimalin

Okej, det känns ju skönt att höra!! :)

Ekorremamman skrev 2008-05-05 14:58:45 följande:
    Min bror har inte heller syn på ena ögat och det har inte påverkat hans liv nämnvärt. Han har kört budbil så inte har det påverkat möjligheten att få körkort heller.
  • minimalin

Ja, han reagerar inte som han "ska" på högeröga, men synnerven är normal enligt läkaren... så man får väl se då... hur mycket han kommer se sen i framtiden... Men det känns bara skit just nu!

fjärilen78 skrev 2008-05-05 15:04:36 följande:
    Hej!jag har en son som nu är 1 år och 8 månader han föddes blind på vä öga och senare vid ca 8 mån ålder visade det sig att han även har nedsatt syn på hö öga, jag vet vad du går igenom just nu men jag kan säga att sonen våran fullkomligt sprudlar av liv och lust trots sitt synfel och han är ett riktigt charmtroll som verkligen tar sig för här i livet!!är det något du undrar eller helt enkelt bara vill prata så finns jag här!!
  • minimalin

Jo, om synen på höger öga fortsätter vara normal så hoppas jag att han kommer lära sig att leva med att vänster sida är "svart"...

Spartacus skrev 2008-05-05 15:07:33 följande:
    just ögon är väldig smarta ting som ersätter varandra på ett väldigt fullgott sätt¨så jag måste ändå få säga att det var tur att han har synen på ena ögat även om jag såklart förstår att det är skittufft att få besked om handikapp eller sjukdom!jag hoppas verkligen läkarna hittar bra lösningar för dom problem ni kommer stöta på och att du har stöd hemifrån och av vänner!
  • fjärilen78

ja jag förstår att det känns så just nu men ta en dag i taget och se till att få mycket stöd runt omkring dig och att du får prata med nån om det!!

våran son har ingen synnerv i ögat ens ,ögat ser ut som en liten dockas öga.

han är inte hämmad alls av sitt synfel och han är född med felet och vet inget annat så han lider inte utav det det är en klen tröst för dig att höra just nu kan jag tro det var det för mig iaf men ju större sonen har blivit och ju mer man ser att detta inte hämmar honom "desto mer pos kan man se på det"

jag hoppas att allt kommer lösa sig till det bästa för er och er lilla son!!

Svar på tråden Min 3-månaders son är blind på ena ögat