Mellanblödningar efter Konisering
Hej!
Tänkte höra mig för lite vad ni andra har för erfarenhet av mellanblödningar efter konisering..
Jag gjorde min första konisering våren 2006.. det läkte bra inom ca 1 månad max vad jag kan minnas och tiden rullade på...
Sen började mellanblödningarna igen efter ca 1 år, och då tog jag extra cellprov sommaren 2007... Det visade sig att jag fortfarande hade måttliga cellförändringar och opererades därför igen februari 2008..
Efter det har jag haft mellanblödning VARJE cykel med ganska exakt samma tidpunkt.. Dvs. ca 1v efter ägglossning... Svart flytning som sedan löper ihop med mensen som kommer 1v efter att denna flytningen börjat... Så först ca 1v svart flytning som sedan övergår i kraftig mens 1v... Förra månaden blödde jag totalt 15 dagar om jag räknar med flytningen...
Är det fler som har denna erfarenheten men att det läkte ut av sig självt?? Eller fick ni inte alls blödningar??
Tyvärr minns jag ju det som att jag inte hade dessa mellanblödningar och mådde bra ganska snart efter förra operationen... Jag har kopparspiral, och hade det även då så det borde inte heller påverkar något nämnvärt... På VUL ser allt bra ut menade en läkare förra månaden...
Hormonerna kan ju spela mig ett spratt av någon annan anledning, men just att mellanblödningarna kommit efter operationen tycker jag är lite trist minst sagt...
Tacksam för kommentarer och berättelser om erfarenheter från er som opererats också!!