• Aprilia77

Fuktiga händer och fötter

Hej! Min lille kille på 3 månader har nästan alltid fuktiga händer och fötter, ibland känns de jättesvettiga! Är det vanligt att det är så? Hur är din lillas / lilles händer och fötter?

• Svar på tråden Fuktiga händer och fötter
  • Tenaj

Jag har hört att spädbarn är svettiga i händerna för att de hålls knutna så mycket. Vad gäller fötterna har jag ingen aning förutom att det är ren och skär fotsvett :)

• marial82

min lille kille e oxå fuktig om händer o fötter, det har han alltid varit. han är 4 mån nu men jag vet inte vad det beror på

• Aprilia77

Ja, det med att händerna är knutna stämmer ju, så klart att de blir fuktiga då! Men fötterna är lite konstigare, tycker det verkar konstigt att så små skulle svettas. Varken jag eller killens pappa lider av fotsvett!

• Tristanya

dom kan svettas.. så kan ju vara det! vår son är likadan..fuktig om både händer o fötter, men häderna har han ju jämt i munnen så det beror nog på det också!

• BaraLillaIda

Jag fattar det inte heller. Min dotter är snart 4,5 månader och hon är inte så fuktig om händerna men är nästan alltid det på fötterna.. Antar att hon har mycket tåjams bara..

• love actually

Min lilla kille på 3½ månad är också så! Han är nästan alltid fuktig om händer och fötter, och han svettas jättelätt. När han ligger i vagnen och sover kan jag inte ha ytterkläder på honom utan bara body, tunna byxor, strumpor och mössa men han är ändå svettig. Vette katten vad det beror på. Ska försöka att komma ihåg att fråga på bvc när vi ska dit nästa vecka.

Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • mads80

Fuktig kille här också, både händer och fötter Han är 3 1/2 månad

• Aprilia77

Skönt att höra att fler än jag har en fuktig bebbe! Ska också fråga på BVC nästa gång.

Tack för all respons!

• Camilla85

Dottern är snart 6 mån och jag tycker alltid att hon har varit "svettig" både under fötterna och på händerna!

***Amber 071120***
Svar på tråden Fuktiga händer och fötter