• Pippi Strumpa

Vi med BF januari 2009

Hej "äntligen gravida"!

Finns det fler här med BF januari 2009? Jag vet jag är tidigt ute, är bara i gravidvecka 4+3, men fler borde väl snart trilla in? Hur känner ni er? Hur har vägen hit varit? Själv plussade jag i dagarna, efter FET lör 19 april och många försök.

Kram,
    Pippi Strumpa

• Svar på tråden Vi med BF januari 2009
  • lovely storm

jag plussade idag..hade ET 2/5!
    hoppas att vi snart blir fler på denna tråd.

• Skånehopp

Hej!
    Här är jag gärna med. Beräknad 14/1 (åh vad långt fram det känns)! Överlycklig förstås. VUL 5/6, jag tror nog att jag först då kommer våga tro att jag verkligen är gravid. Jag mår jättebra, känner mest i brösten. Igår kände jag mig lite "bakis". Har haft några droppar brunt vid tre tillfällen, blir förstås jätterädd varje gång. Men hittils inget rött!

Hur mår ni andra?

Jättekul att följas åt!

• lina822

Jag vill också vara med. Går i vecka 8 imorgon. BF är nån gång i januari. Ska på min första VUL på fredag. Det är min andra ivf/icsi försök som har lyckats!
    Jag har nästan inga symptom.Vissa dagar har bara mensvärk vilket känns obehagligt. Bröst känns lite större men gör inte speciellt ont.

• Skånehopp

Lina: då verkar det som att du och jag känner lika. Du ligger två veckor före mig. Lycka till på VUL på fredag!

• lovely storm

har fått tid till VUL, 3/6!
    detta är oxå mitt andra IVF-försök, dom trodde på kliniken(öresund)att det skulle bli den 20/1.
    men ni får reda på mer när jag varit där....
    mina bröst värker oxå, men annars är allt lugnt med mig!

• zoega

Hejsan
    Vågar man lägga in sig här.
    Har gjort ett ET och ett FET 2005/2006 som misslyckades. Tog en välbehövlig paus som blev lite längre än beräknat.
    Gjorde ett FET valborgsmässoafton fick tillbaks 2 ägg.
    Plussade 14/5. Ska på vul 9/6.
    Hur ska man stå ut tills dess!!? Har ni något knep att få tankarna på något annat än gravidetssymtom och oro för att det ska gå fel.
    (Antar att ni känner likadant)Kram Zoega

• flowerLowa

hej! jag vill också vara med.. bf någon gång i januari.. gravid för tredje gången, hoppas att denna resulterar i en plutt! stort lycka till till er andra!!

~~Är det vår tur nu? Gravid i v 7~~
  • Skånehopp

Zoega: Jag håller med, tiden går alldeles för sakta, precis som mellan återföring och testdatum. Men för mig är det ialla fall som att jag inte kommer våga tro att det verkligen är något därinne förrän jag sett det med ultraljud. Och vad ska man göra under tiden... Det blir mycket jobb förstås och jag försöker boka upp saker på kvällarna. Men det är klart tankarna håller sig ju inte borta för det

Hoppas ni mår fortsatt bra allihop, kram!

• Jo1975

Hej! Jag är också gärna med om jag får. Plussade 10/5 efter FET 22 april, tredje försöket. Kan inte tänka på något annat och tror inte på att det är sant. Längtar väldigt till VUL 2/6. Den här väntan är verkligen precis lika jobbig som den mellan återföring och testdatum - nu har man ju dessutom mer att förlora känns det som. Någon mer än jag som tar Progynon/Progesteron? Håller tummarna för er alla!

• zoega

Får nog tacka för mig. Krampade och blödde rejält igårGråter. Fick tid på gyn på måndag.
    Hoppas ni får behålla era små gryn.
    Kram Zoega

Svar på tråden Vi med BF januari 2009