Hjälp mig! Amningsdepression finns det? LÅNGT!
Jag vet inte vad det är för fel på mig men jag gråter så mycket fortfarande. Min son är 6,5 vecka och jag har fortfarande svårt att känna mig glad. Allt känns som en ond cirkel....amningen gör ont för han tar för litet tag vilket gör att jag spänner mig jätte-mycket när han ammar vilket gör att jag får spännings-huvudvärk och lever på värktabletter 3-4 ggr per dygn. Mellan amningarna spänner jag mig för "snart är det dags igen". På nätterna ligger jag och och biter ihop och lyssnar efter minsta knystoch tänker "nej jag vill inte jag orkar inte". Jag har heller inte lyckats ligga ner och amma vilket gör att jag måste gå upp och sitta uppe långa stunder på nätterna, vilket inte är så kul då jag fortfarande har väldigt ont i svanskotan efter förlossningen och det blir ju värre då jag sitter mycket. Idag har jag använt amningsnapp för jag inte stod ut med smärtan och det resulterade i att han skrikit MYCKET mer än vanligt i eftermiddag och ikväll, kanske för att han fått i sig mycket luft pga av den. Jag vet varken in eller ut, slutar jag amma känner jag mig dålig för det och fortsätter jag så...ja jag vet inte det känns skit nu och jag vet inte hur länge jag ska må så här. Alla andra verkar mås så bra och va så lyckliga. Det gör också att jag känner mig dålig. Jag har varit på amningsmottagningen och ringt dem flera gånger...det var de som sa att jag skulle testa amningsnappen. Känns som jag sitter i en rävsax och jag mår piss. Känner inte glädjen i att vara mamma och njuter inta av min som trors att han ler mot mig och är världens sötaste barn...då får jag dåligt samvete för det OXÅ. Inte mycket positivt här inte...ÄR JAG ENSAM?! :(