Vilken gröt ger du din 5 månaders bebis?
Ska iväg o köpa gröt till tjejen, men undrar vilken gröt jag ska köpa..någon som innehåller näringsämnena? Vilka rekommenderar ni?
Ska iväg o köpa gröt till tjejen, men undrar vilken gröt jag ska köpa..någon som innehåller näringsämnena? Vilka rekommenderar ni?
Vi varierade oss...med alla för den akutella åldern. Bäst gillade dom Sempers havregröt (tror jag det var).
Näringsmässigt är det nog inte nån direkt skillnad på barngröterna.
Alla indutrsitillverkade barngrötar är bra och innehåller "rätt" näringsämnen.
Jag ger Nestle mild havregröt och den tycker han är jättegod och den har en ren god smak. Dessutom bra som introduktion av liten glutenmängd. Provade även Risgröt med banan men den är inte lika populär.
Vi började med majs-havregröt från Semper eftersom den är mild mot magen och nu varierar vi med Mild havregröt från Nestlé.
Vi har börjat med sempers banangröt till våra barn.
Vi kör med nestle mild havregröt och den älskar hon, jag med för den delen, supergod!
Började med Nestlés havregröt, naturell som blev superpoppis. Provade sen för variationens skull med smak men ville att sonen skulle tycka om den naturella innan han fic med smak.
Risgröt från Sempers med mangosmak(tror jag det var)såg ut som tapetklister men den gick också ned lätt.
Tusen tack för svaren!!
Vanlig Havregrynsgröt har hon fått från sin 4 månaders dag. Men är vi på resandefot blir det halvfabrikat dvs pullvergröt m vatten.
Vi ger också nestlés havregröt fr 4 månader. Kan man fortsätta att ge den eller måste man byta ut den när bebisen blir äldre?
Vi har gett den 1 månad (Agnes är 5 mån) nu o vill gärna fortsätta med en sån neutral gröt...
Började med Sempers banangröt och den älskade hon, nu har vi Sempers äpple och pärongröt och den älskar hon också!
ekologisk havregröt kör vi. Skalar, kokar och mixar äpple och päron att ha till.
Han har till idagarna ätit fullkornsgröt för 1 åringar men verkar nu ha tröttnat och vill ha annan frukost. Så nu blir det A-fil med blåbär istället ett tag.
Men på helgerna gör vi havregröt eller mannagrynsgröt till honom.