• Lina86

nån som har testat sjukhusets slanka dunder soppa?

Jag fick nyss receptet på denna soppa av en vän...

är det någon som har testat denna?
    det sägs att man kan gå ner mellan 4-7 kg i veckan med denna soppa... med hjälp av motion oxå då såklart..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 20:46
    Receptet :

SJUKHUSETS SLANKA DUNDERSOPPA

6 stora lökar
    2 burkar tomater
    1 litet vitkålshuvud
    2 gröna paprikor
    4 stora morötter
    1 selleri
    1 purjolök
    6 buljongtärningar

Skär grönsakerna i bitar. Täck med vatten och koka i ca 1 timme. Tillsätt soja efter behag. När du känner dig hungrig kan du äta hur mycket soppa du vill.
    Denna soppa innehåller nästan inga kalorier.

Dag 1: Ät olika frukter, alla utom banan. Plus hur mycket soppa du vill.

Dag 2: Ät olika grönsaker, råa eller kokta. Undvik ärtor, bönor och säd. Plus hur mycket soppa du vill.

Dag 3: Ät frukt och grönsaker, alla sorter utom banan och potatis. +soppa
    Dag 4: Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk + soppa

Dag 5: Ät 6 tomater och ca 280-340gr nötkött och drick minst8 glas vatten för att jämna till syrabalansen. + soppa

Dag 6: Ä nötkött och grönsaker så mycket du vill+ soppa.
    Dag 7: Ät och drick mörkt ris, grönsaker, frukt, sockerfri saft, te eller kaffe under hela dagen+ soppa

Du får äta hur mycket du vill och går ändå ner i vikt. De ämnena som valts ut förbränner kalorierna snabbare än dom bildar nya.
    Följer du ovanstående noga kommer dessutom alla dina matsmältningsorgan att bli renare och friskare.

• Svar på tråden nån som har testat sjukhusets slanka dunder soppa?
  • Severus

med tanke på det fylliga innehållet blir man säkert smal

Våga Vägra Östrogen
  • Lina86

va? haha
    så du har läst receptet någonstans?

Eller vill du att jag ska skriva det här? :-P

Severus skrev 2008-05-05 20:41:25 följande:
    med tanke på det fylliga innehållet blir man säkert smal
  • Severus
    Lina86 skrev 2008-05-05 20:42:54 följande:
    va? hahaså du har läst receptet någonstans?Eller vill du att jag ska skriva det här? :-P
    Är det inte bara buljong och några morotsbitar i den??
    Våga Vägra Östrogen
  • Lina86

Nuså har jag lagt in receptet :-P

Severus skrev 2008-05-05 20:44:32 följande:
  • Lina86

Severus skrev 2008-05-05 20:44:32 följande:
  • Severus
    Lina86 skrev 2008-05-05 20:46:53 följande:

Ah, ok.
    Inte bara morötter=)
    Låter god i alla fall!!!

Tror inte just det är soppan som gör DET, utan att man inte äter i princip fett eller kolhydrater (bröd, pasta)de övriga dagarna.

Våga Vägra Östrogen
  • Winterfresh

Gick ner 10 kg med den soppan. Gick bra de första dagarna men sen var man bra less på soppa. Tyvärr går man ofta upp allt direkt när man börjar äta normalt igen...

• Glass

haha, sicken diet.
    Undrar du om den är bra för dig eller om du kommer att gå ner i vikt?

Jag har ingen sidfot...
  • Lina86

Undrade om det är någon som har testat den...
    Jag skyr inga medel för att tappa kilon.. så jag funderar på att testa denna jag med.

Glass skrev 2008-05-05 20:49:57 följande:
    haha, sicken diet.Undrar du om den är bra för dig eller om du kommer att gå ner i vikt?
  • Glass

ah, ja men testa då.  Det är ju inte alls bra för dig, men du kommer att gå ner i vikt eftersom du äter för lite.
    Ät ett ägg eller så de första dagarna så att du får i dig lite protein också.

Jag har ingen sidfot...
  • Lina86

Känner jag mig själv rätt så pallar jag nog inte mer än 1 vecka :P

Glass skrev 2008-05-05 20:54:27 följande:
    ah, ja men testa då.  Det är ju inte alls bra för dig, men du kommer att gå ner i vikt eftersom du äter för lite. Ät ett ägg eller så de första dagarna så att du får i dig lite protein också.
  • Glass
    Lina86 skrev 2008-05-05 20:57:18 följande:
    Känner jag mig själv rätt så pallar jag nog inte mer än 1 vecka :P
    haha som mig...
    Ja, då kanske du kan gå ner ett kilo i fett. Tyvärr så innehåller ett kilo fett rätt mycket energi och man gör inte av med så himla mycket per dag, så jag skille tippa på att du kan bli av med 1-1.5 kilo fett på den veckan, men sen en del vatten, tarminnehåll och muskelmassa, så vikten kommer att gå ner.

Lycka till iallfall
    Jag har ingen sidfot...
  • Lina86

Tack
    haha

Glass skrev 2008-05-05 21:04:26 följande:
    haha som mig... Ja, då kanske du kan gå ner ett kilo i fett. Tyvärr så innehåller ett kilo fett rätt mycket energi och man gör inte av med så himla mycket per dag, så jag skille tippa på att du kan bli av med 1-1.5 kilo fett på den veckan, men sen en del vatten, tarminnehåll och muskelmassa, så vikten kommer att gå ner. Lycka till iallfall
  • Zimlis
    Lina86 skrev 2008-05-05 20:51:38 följande:
    Undrade om det är någon som har testat den...Jag skyr inga medel för att tappa kilon.. så jag funderar på att testa denna jag med.
    Sambons brorsa testade den för ett antal år sen och fick önskad effekt.
  • EowynAurora

min syster tipsade mig om det där receptet, o jag stod ut en vecka, men jag kan helt ärligt säga att jag ALDRIG NÅNSIN varit så hungrig i hela mitt liv =S jag blev helt svart i ögonen när min sambo plockade fram snaks till kvällsfilmen. så jag kan lugnt säga att den inte funkade överhuvudtaget!!

Svar på tråden nån som har testat sjukhusets slanka dunder soppa?