• Lovebug

*Kan man i ett hormonprov se om

Kan man i ett hormonprov se om en person har PCO? I så fall vad tittar på man på för värde då? Är detta något de gör automatiskt när man söker hjälp för barnlöshet?

Har gjort VUL och jag frågade läkaren om han tyckte det såg ut som jag hade PCO (en del saker stämmer nämligen väldigt väl in på mig) men det trodde han inte. Jag fick dock uppfattningen på att han var lite osäker på vad PCO var för något. När han fick tillbaka provsvaren (tog två blodprov för att kolla sköldkörtel, om jag haft äl m.m) sa han att mina värden var normala bortsett från att jag inte hade haft någon ÄL....så därför undrar jag nu om de som standard kollar om man ha PCO eller ej. Hoppas något förstår mitt smått virriga inlägg.

• Svar på tråden *Kan man i ett hormonprov se om
  • EoT

Jag tror att de alltid kollar PCO. Man har olika värden på alla hormon prover! Och ett prov ska ligga under ett annat prov för att man ska ha PCO. Jag hoppas du fattar lite.Men jag hade 5.4 på ett prov och det andra visade 5.5, så jag har en mild grad av PCO enligt gynekologen!

• LiselottePCOS

Testosteron
    FSH
    LH
    SHBG

Se www.pco-s.com för bättre information. Jag har skrivit en lång text om hormoner där.

Svar på tråden *Kan man i ett hormonprov se om