• boktok

Babysim för prematurer?

Är det någon av er här som har gått på babysim med era prematurbarn? Jag kunde inte göra det pga att jag inte tål klor. Vi bor alldeles bredvid badhuset och Lars ska vara hemma med Erik nu så jag tänkte att det skulle passa bra. Vet dock inte hur man kan lära honom att andas under vatten. Erik alltså.

• Svar på tråden Babysim för prematurer?
  • Låtten
    nicke nyfiken76 skrev 2008-05-05 21:55:21 följande:
    Man kan inte andas under vatten.
    hihi
  • mamma på vift

Japp vi går!!! Det e jätte skoj!! Max älskar det! Vad vill du veta?

Mamma till prinsen Jacob född 2002 + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • boktok

mamma på vift skrev 2008-05-05 21:57:57 följande:

Japp vi går!!! Det e jätte skoj!! Max älskar det! Vad vill du veta?
    Kan det bli problem just för att han är prematur? Han kanske inte förstår hur han ska göra under vattnet. Gick det bra för Max i början och hur gammal var han när ni började?
    Kan man börja nu när Erik är 11 mån korrigerad? Han älskar att bada så han är inte rädd för vatten.
  • mamma på vift

Nej inga problem för att han e prematur. Vi började gå med Max när han var 3 månader korrigerad ålder..då vägde han över 4 kg vilket var gränsen här. Vår instruktör har sagt att det är aldrig försent att börja så kör på ni.

Ang att dyka så lär man barnen hur de ska göra för att hålla andan genom en massa olika övningar. Och de fattar snabbt...innan man låter barnen göra fria dyk dvs att barnet bestämmer själv när det vill dyka så kollar instruktören så att barnet har förstått att det ska blunda och hålla andan. Det kommer att gå superbra tror jag! Max kastar sig hej vilt från flytmadrassen ner i vattnet nu....ser så roligt ut!

Mamma till prinsen Jacob född 2002 + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • sulanett

Hej stina!!
    Jag får inte bada med sebastian i badhus gpa infektions risken. Han är så känslig ännu.
    Lars och Erik kommer att få kul att få gå till badhuset.. Det kommer att gå bra ska du se.
    Kram

• sulanett

Pga ska det stå.. Hahaha

• supergrl

Tänk på att bassänger som är för babysim är varmare än "vanliga badhus"...om det nu är ett sånt de ska till. I de uppvärmda bassängerna badar man inte mer än 30 min, så begränasa tiden om bassängen är kallare....bara en tanke!:)

• boktok
    supergrl skrev 2008-05-06 15:27:41 följande:
    Tänk på att bassänger som är för babysim är varmare än "vanliga badhus"...om det nu är ett sånt de ska till. I de uppvärmda bassängerna badar man inte mer än 30 min, så begränasa tiden om bassängen är kallare....bara en tanke!:)
    Tack för alla svar! Då ska vi anmäla oss snarast. Supergirl: Tack för omtanken, det är väldigt kallt i vattnet i vårt badhus så kanske att bada i Heby.
Svar på tråden Babysim för prematurer?