• Anonym

Var det mens eller bara en "efterblödning" 1-2 veckor efter avslaget slutat efter förlossningen?

Blir förvirrad, fick typ mens 1-2 veckor efter blödningen efter förlossningen var över... Och så borde jag haft mens igen för tre veckor sedan, och nu har den förtfarande inte kommit...

Är det vanligt att mensen kommer lite hur som helst efter förlossning eller är jag gravid? :/

Över tre månader sen barnet föddes....och har inte ammat på en månad, och tog gravtest förra veckan som var negativt,,,, så vart är mensen???

• Svar på tråden Var det mens eller bara en "efterblödning" 1-2 veckor efter avslaget slutat efter förlossningen?
  • Anonym

Ingen som varit med om liknande?

• Anonym

Ingen? Snälla ge mig svar...

• Alderia

Jag fick tillbaka mensen max tio dagar efter avslaget var slut, och sedan kom den ganska regelbundet, trots helamning. Men jag har förstått att mensen för många kan vara väldigt oregelbunden efter en graviditet.

Jag tycker att du ska ringa din gamla BM och prata lite med henne, så slipper du oroa dig mer.

• Anonym

Försökte ringa barnmorskan idag, men missade telefontiden...
    Hade vellat veta vad jag ska göra, för ska egentligen sätta in spiral nästa vecka... och då ska man ha mens... hmm.

Borde kanske göra ett gravtest igen? Eller så väntar jag till måndag och ringer då och hör...

• Anonym

Gjorde gravtest igen som var negativt... Så jag får väl ringa barnmorskan imorgon och flytta dagen för spiralinsättning..

Förstår inte vart mensen är...över 60 dagar sen jag hade sist...

• Anonym

Är du säker på att det var mens du hade då?

För det kan komma ett "sista ryck" med avslag, nån vecka efter man tycker att avslaget har slutat.

• Anonym

Hade mensvärk så som jag brukar ha första dagen den kom, så jag antar det var mensen.

Dom satte in spirelen ändå. Eftersom min mamma har tydligen väldigt oregelbunden mens, och det kan bli lite annorlunda efter man fått barn, så gjorde dom ett gravtest innan bara, och satte in spiral.

Men så skulle jag ha lite extra koll ifall jag får några symptom att jag är gravid, för då får dom ta ut den... Visserligen en missfallsrisk då....

Svar på tråden Var det mens eller bara en "efterblödning" 1-2 veckor efter avslaget slutat efter förlossningen?