• Saza

*Jag har fått kramp i händerna ibland.

Jag har fått kramp i händerna ibland. Det började för några veckor sedan då tummen i vänster hand började krampa. Och igår hände något läskigt. Jag höll i handtaget till en tillbringare med höger hand och helt plötsligt så känner jag hur hela handen och fingrarna drar ihop sig i kramp. Jag får liksom "tvinga" ut fingrarna igen med en jäkla kraft.
    Efter det så kan jag knappt hålla i små saker utan att tappa dom, och händerna känns allmänt svaga...

Vad är detta för något? Är det vanligt under graviditeten?

Är ju så himla läskigt, vågar ju knappt hålla i saker längre med rädsla för att tappa dom...

En annan sak som kanske inte hör ihop med händerna, är att jag har värk i vänster fot. Speciellt på nätterna. En natt gjorde det så ont att jag inte kunde sova.
    Vad är det med min kropp egentligen??

/ Sandra v. 20+6

• Svar på tråden *Jag har fått kramp i händerna ibland.
  • Mama A

Hej.
    Tycker det du beskriver låter som Karpaltunnelsyndrom. Jag har två kompisar som haft det när de väntat barn. De kunde inte ens hålla i ett glas med vatten när de mådde som värst.
    Du kanske ska söka efter det på nätet o se om det kanske är det?
    Lycka till.
    Mama A

• Molly25

Prata med din BM så kan hon nog hjälpa dig.
    Lycka till!

• Saza

Jo jag har läst om det där med karpaltunnelsyndrom, men symtomen verkar vara mer domningar och stickningar i händerna.
    Men det har jag inte kännt av någonting. Det står ingenting om kramper och det är det enda symtom jag har.

Om det dyker upp igen så får jag ringa till min bm. Annars så tar jag upp det nästa gång jag ska dit.

Tack för svaren!

• Eliin

inte jag heller och jag är opererad för KTS i båda händerna

Svar på tråden *Jag har fått kramp i händerna ibland.