• symaskinen

katt rädd för mus?

Vår katt som är 8 månader satt och vaktade på våra bokhyllor. Jag blev misstänksam och hörde ett knastrande ljud därbakom. JAg flyttade ut hyllorna så katten kunde komma in, varpå den for bakom snabbt som blixten...sedan sprang en liten mus ut och så var jakten igång. JAg och maken stängde in oss i rummet och flyttade ut möbler från väggarna så katten kom förbi. När katten dock kom i kontakt med musen (det var 2 st sen!!!)så sprang hon och gömde sig. Jag och maken hade inte tålamod att hålla på med denna jaktlek längre så vi fick göra slut på mössen själva.

Katten ville gärna jaga, men ryggade undan så fort hon hade chans att ta den, samt boxade bara till den en gång.

Tillhör detta normalt jaktbeteende eller kan katter vara rädda för möss. Har aldrig sett henne göra på detta sätt när hon jaktleker, även om hon då också gömmer sig, så är det på ett annat sätt.

• Svar på tråden katt rädd för mus?
  • Pysselgalningen

min katt är rädd för insekter (förutom flygande saker) så det är inte helt omöjligt. Sen är ju kanske katten inte van vid att leka med nånting som faktiskt lever och gör motstånd

Svar på tråden katt rädd för mus?