• milla   1982

Bädda spjälsäng - spjälskydd & madrass fråga!

Ännu en fråga från mig...

Skulle börja fixa med spjälsängen igår och blev lite fundersam på i vilken ordning man sätter i spjälskydd & madrass.

Alltså, ska madrassen vara i botten och sen spjälskyddet "över"

eller

spjälskyddet enda ner i botten och madrassen sen?

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Tänkte att om man har spjälskyddet kant-i-kant med madrassen kanske bebisen kan komma imellan skyddet o madrassen och ändå peta ut en fot eller så... Men jag vet inte Räcka ut tungan

BF 3 juni 2008
  • Svar på tråden Bädda spjälsäng - spjälskydd & madrass fråga!
  • April Mamma

Madrassen  i botten o skyddet över.

• ElinOlsson

Jag har mitt skydd ända ner i botten och madrassen sen. På så vis blir det ingen glipa mellan madrass och skydd. Madrassen kilar fast skyddet. Det tycker jag känns bra!

• milla   1982
    April Mamma skrev 2008-05-06 08:45:48 följande:
    Madrassen  i botten o skyddet över.
    Är det bökigt att byta underlakan när madrassen är i botten?
    ElinOlsson skrev 2008-05-06 08:48:29 följande:
    Jag har mitt skydd ända ner i botten och madrassen sen. På så vis blir det ingen glipa mellan madrass och skydd. Madrassen kilar fast skyddet. Det tycker jag känns bra!
    Ja det är lite så jag tänkt oxå, men samtidigt så är ju inte spjälskyddet så högt, så då försvinner ju lite "under" madrassen.
    BF 3 juni 2008
  • April Mamma

Milla 1982

Nej, det var inte bökigt att byta lakan osv. Vi drog upp skyddet lite.
    Vi hade även en bäddmadrass över resårmadrassen så det är ju den som man bäddar lakanet på.

• ElinOlsson

Jag har haft höga skydd, med laban och mumin på. Vet inte vad märket är, men du kanske har sett dem. Så det är ganska mycket skydd kvar ovan madrassen ändå. Men sen behövs det kanske inte skyddas mer än att inte huvudet, armar, ben tar i spjälorna, så man kanske inte behöver ha så högt.

Prova dej fram vet ja! När bebisen kommer rör den sej inte så mycket, så då kan du kanske ha under madrassen, sen märker du om du behöver höja skyddet när ditt barn växer.

Svar på tråden Bädda spjälsäng - spjälskydd & madrass fråga!