• Aleathiel

Hur länge är dosor för silverfiskar verksamma?

Vi har satt ut dosor i lägenheten för att bli av med de otrevliga silverfiskarna som huserar där, och nu undrar jag om någon vet hur länge en sådan dosa är verksam? Det är av den typen som är mot myror, silverfiskar etc... (kommer inte ihåg namnet).

• Svar på tråden Hur länge är dosor för silverfiskar verksamma?
  • red chilli

Vet tyvärr inte svaret men jag är väldigt nyfiken på vad det är för dosor. Vart köper man dom?

• Aleathiel

Vi fick dem från Anticimex (för att vår hyresvärd har avtal med dem), men jag skulle tro att de går att köpa där man köper saker till trädgården etc.

www.pharmaxim.com/pharmaxim_se/produktinfo/receptfria_produkter/snip_myrdosa/snip_myrdosa_info.htm

Däremot vet jag inte om jag tycker att de varit så effektiva mot silverfiskarna, tror att det behövs sanering hos oss för de är så många *blä* Fick rådet från Anticimex att testa dosorna först...

• red chilli

Ja, dom finns säkert på typ plantagen eller liknande affärer.

Trist att dom inte fungerar hos er. Vi har inte så många så det kan ju kanske vara värt att testa..

• Lovali

Jag visste att det fanns dosor mot myror men inte mot silverfiskar, vad bra att du skrev om det. Vår hyresvärd har också avtal med Anticimex så jag skall genast ringa dem & be om sådana dosor, har sett (iofs bara ett fåtal) silverfiskar på 2-3 ställen i lägenheten.

Vet ni om det gillar fukt? För jag har sett dem i skåpet under diskbänken bla.

• Aleathiel

Ja, de gillar fukt... brukar finnas i skåpet under diskbänken och i badrummet. Fast hos oss är de överallt, usch!

Svar på tråden Hur länge är dosor för silverfiskar verksamma?