• lollofliz

hyra in pollacker???

HEJ vi håller på att renovera vårt hus. Undrar vad de skulle kosta att hyra in pollacker att göra jobbet som är kvar; någon som vet eller har erfareheter? Skulle va skönt att bli klara nångång..

vågar man hyra in dom???man vet ju inte i dagens samhälle...

• Svar på tråden hyra in pollacker???
  • gbgumman

Menar du svart eller vitt. Själv skulle jag aldrig göra ett jobb svart hemma hos mig = olagligt. Om jag hyr in någon vitt så skiter jag i vilket ursprung de har.

Har dock hör den ena och den andra skräckhistorien fårn nära bekanta hur illa det kan gå.

• lollofliz

okej det va de jag misstänkte, får bli redigt... tack för svaret

• Smultron ett

SKulle inte rekomendera det.

HAr dåliga erfarenheter i bekantskapskretsen  som haft polacker

today is the tomorrow i was so worried about yesterday.
  • Butterscotch

Det finns massor av duktiga polska hantverkare, man behöver inte vara rädd för dålig kvalitet. Bäst är ju att ta in någon på rekommendation, men det gäller ju för svenska hantverkare också. Jag tror att det brukar kosta mellan 95 och 145 kronor per timme, vitt.

• Butterscotch

Kan nämna att jag har använt polacker vid två tillfällen och varit nöjd båda gångerna. Kanske har jag bara haft tur. De har varit väldigt noggranna, och det kanske har tagit lite längre tid än det hade gjort med svenskar (delvis pga språkproblem) men det känns ok med tanke på de mycket lägre priserna. Till det första jobbet hade jag dock svensk elektriker och svensk rörmokare. Till det andra jobbet är både elektriker och rörmokare polacker, och jobbet kommer att kontrolleras i efterhand pga att vi behövt göra en bygganmälan så jag förutsätter att allt är ok. Om det skulle visa sig att något inte är enligt svensk standard får byggföretaget lösa det då.

• Soffen

Min erfarenhet är att polska hantverkare är duktiga. De som har utfört arbeten åt oss har dessutom varit supertrevliga. Många pollacker bor idag i Sverige och arbetar på vita byggnadsfirmor likt vilken Svensson som helst.

• Anonym (An o nym)

Det finns flera byggfirmor med polska rötter i Sverige, gör en sökning i en sökmotor på internet, sök t.ex på "Snickare från Polen" eller "Polska Snickare"

• Meddelande borttaget
Svar på tråden hyra in pollacker???