• Anonym

Boka vigsel i kapellet på Arlanda?

Hejsan.

Väljer att lägga tråden här då jag vill vara anonym eftersom att vigseln är en hemlis

Någon som bokat vigsel på Arlanda som vet var man ska ringa? Jag har två nummer till två olia präster som jobbar där men har försökt ringa två dagar men det är bara upptagetton hela tiden.

Var ska jag vända mig?

• Svar på tråden Boka vigsel i kapellet på Arlanda?
  • Anonym (...)

Kan du inte ringa Luftfartsverkets information? Dom brukar ha koll på det mesta som rör Arlanda flygplats! Jag har själv jobbat på Arlanda och en gång fick jag springa upp till vigselrummet för att agera vittne åt ett par som gifte sig! Som jag aldrig träffat i hela mitt liv!! Det var kul och en minnesvärd upplevelse! Lycka till!

• Anonym

Har hört att det inte alls varit romantiskt där. Tänk om planet är försenat 5 tim med. Sitta där nygift och käka bröllopsmiddag på en cafeteria på arlanda. Varför inte ta det borgerligt, kanske ni två och vittnen från kyrkan i sakristian veckan innan ni reser. Och då blir allt lättare med fin klänning, blommor, fin i håret, middag, kort m.m. Bara en tanke...

• Anonym (gift)

Fast jag har en bekant som var helnöjd med sin vigsel där. Det går ju att få vigseln personlig med musik osv. Dessutom är det väl få som kliver ombord på planet direkt efter vigseln. Man kanske kan vigas en eftermiddag eller kväll, ätan fin middag, sova på hotell och resa iväg dagen efter?

• Anonym

Jag gifte mig på Arlanda. Ringde till en av prästerna och bokade tid. Kan vara lite svårt att komma fram till dem ibland.

Tyckte faktiskt det var ett bra ställe att gifta sig på, dels blir det en kyrklig vigsel och sen smekmånad direkt efteråt (tror vårt plan gick sådär 2h efter vigseln :)

Svar på tråden Boka vigsel i kapellet på Arlanda?