• Tussilagoflickan

*Imorgon ska jag på anställningsintervju

Imorgon ska jag på anställningsintervju över ett sommarvik på ett äldreboende. Gissa om jag är nervös?! Vikariatet är tyvärr inte sammanhängande, utan det är lite dagar då och då, mycket helger. Men som arbetslös utan a-kasse att förlita sig på är det bättre än ingenting alls....och det kan ju leda någonstans!

Har aldrig jobbat inom äldreomsorgen och är sååååå nervös för att jag inte kommer att klara det men jag har ju aldrig provat så jag vet ju inte!!

Håll en tumme för mej imorgon om ni har någon ledig!

• Svar på tråden *Imorgon ska jag på anställningsintervju
  • Joffe

Har en tumme ledig för dig.

• Belana

Håller tummarna för dig! Det kommer säkert att gå jättebra, det klarar du. Säg att du är ordningsam, får saker gjort och tycker om människor. Och har du fått in en fot där så kan du vara rätt säker på att få komma tillbaka.

• soffy

Tussilagoflickan! berätta, hur gick det!

• Tussilagoflickan

Hej hej! Jag ska tillbaka på torsdag och träffa den som var ansvarig för den avdelning som vikariatet gäller på....såjag antar att det gick bra....för jag gick ju vidare!!

Tack för alla hållna tummar!! Men jag kan behöva dem på torsdag också!

*kram*

• Malounis

Så kul för dig!!

Jag började ett sommarvik idag, på ett gruppboende. Det är en person i lägenheten där vi har kontoret och våran övernattningssäng. Sen så är det några till utspridda i egna lägenheter i området.
    Fick gå bredvid i dag för att träffa alla brukare och se lite hur jobbet är. Ska göra det några gånger till innan jag börjar på riktigt.
    Det som är lite kruxigt är att det är en hel del matlagning (känner mig ofta vilsen i köket). Men men, det ska nog fixa sig. (å andra sidan har jag alltid ångest inför nya jobb, tror alltid att jag aldrig ska lära mig jobbet och så. )

Jag behövde aldrig komma på intervju, utan dom ringde bara och frågade om jag vill börja jobba där efter att dom läst min intresseanmälan. Men så har dom skriande behov av folk just nu.

• Tussilagoflickan

Malounis: Visst är det alltid pirrigt med nya jobb...jag gillar det inte! Men efter ett par dagar brukar det ju gå bättre....jag har aldrig jobbat inom äldreomsorgen så jag har ingen aning om vad som väntar....men vem vet....det kanske blir det roligaste jag gjort!

*kram*

• Sötnos

Jag kommer ihåg att jag också var väldigt nervös när jag sökte mitt första sommarjobb inom vården...Innan hade jag alltid tänkt att det var något jag absolut inte ville jobba med...byta blöjor o duscha gamlingar, usch typ...Men, men det gick jättebra ändå, trots att man var osäker hur man skulle göra när man duschar nån osv...O det kan mycket väl bli det roligaste du gjort, jag gillar det nu o försöker få andra att testa o inse hur kul det faktiskt är! Det härliga med jobbet är att få göra detta för en annan människa, att duscha dom rena, sätta på dom nya kläder, kamma deras hår o göra dom fina!

Lycka till!

Svar på tråden *Imorgon ska jag på anställningsintervju