Men du kanske kan tänka när ni väl står i affären -behöver hon verkligen ännu en studsboll/gosedjur/ask med kritor?...Eller är det bättre att avstå från att köpa och istället göra henne glad med någon "dyrare" sak lite längre fram som hon även kanske har glädje av lite längre ? Förstår du vad jag menar ?
Att hon har MÅNGA saker tror jag faktiskt inte är något "fel" ,och att ärva saker från kusinerna är ju jättebra,så det är bara att tacka och ta emot...Det är nog i "köpandet" som det KAN gå fel om du inte tänker efter...
För det är inte så roligt sen om några år när du inte kan gå in på ICA utan att höra "kan jag få den,eller den,åh mamma köp den åt mej,titta en sån här kan jag väl få"..Tro mej,jag vet..
Mina barn har sällan fått saker i affären när vi inte varit där för att handla åt dem utan bara ska ha mat..Men har de hittat något som jag också tyckt att jaa,en sån behöver de ju för att den gamla gått sönder eller så " så har jag kunnat köpa något..Jag har även ibland sagt INNAN vi kommit till affären att ni kan få köpa varsin grej idag,men bara EN sak och bara för den summan...
De har oxå tidigt fått egna pengar,veckopeng då,och har de velat ha något så har de fått ta från sina pengar..
Med många barn som vi har så har jag nästan varit tvungen att göra så,det går ju inte att bara handla till alla barnen,då hade jag blivit rätt fattig...:) Men så har vi oxå sluppit tjat iaffären och det är jag glad för..!
Har oxå lekt mycket med mina barn,när de varit små,tycker det är roligt..Men även här så kanske det kan vara bra ibland om hon kan leka själv en stund,för man har ju andra saker att göra.Tror även att det är bra för barnen att lära sig roa sig själva ibland och inte bli underhållen av en vuxen hela tiden,menar inte att det är så hos er men det kan ju vara värt att tänka på !Försök att uppmuntra henne att göra saker själv medan du gör något annat...tex hon ritar medans du lagar mat..Hon leker med dockorna medan du städar...Om du förstår vad jag menar..Man kan vara DÄR utan att alltid vara delaktig i själva leken...Kan nog vara bra för framtiden..!