• sannapanna76

Hur mycket kostar en kanin?

Japp, precis som i rubriken: Hur mycket kostar en kanin?

Vi ska köpa en dvärgkanin till dottern på 3 år, eftersom hon fullkomligt ÄLSKAR djur, och är väldigt snäll och gullig mot dem, och inte alls sådär hårdhänt som många barn kan vara. Självklart är det sambon och jag som kommer att sköta djuret, men det ska ändå vara hennes egen kanin.

Har själv haft kaniner som liten, men jag har ingen aning om vad de kostar att köpa nu för tiden.
    Är alltså ute efter en vanlig liten dvärgkanin, inget märkvärdigt med stamtavla och sånt.

Nån som vet?
    Ska åka till djuraffären nån helg framöver, men det vore bra att veta i förväg.

• Svar på tråden Hur mycket kostar en kanin?
  • CyberHarmony

Hej

Har oxå haft en kaninperiod med mina barn.. Vi hade fyra stycken...  =o) Kolla gärna här: www.freewebs.com/harmonysbunnies/

En dvärgvädur brukar kosta ca 200-300 kr...

Vi är allergiker och det funkade bra med kaniner... Sen skaffade vi en hund som vi oxå funkade bra med så vi fick sälja kaninerna.. Han verkade se dom som sitt byte..  =) Men både jag och barnen saknar kaninerna.. visst blir det lite pyssel men blir dom tama så är det värt det..

Vår första blev rumsren, hon hoppade alltid in i buren för att uträtta sina behov i ett hörn.. Finns massor av möjligheter med dom bara man har tid..

Lycka till med "långörat"    Flört

(¯`°?.¸ ♥ Familjen är mitt allt ♥ ¸.?°´¯)
  • sannapanna76

Svante var mig en söt liten rackare!

Ja, de andra med förstås, men jag gillade verkligen Svante!

• fishbone

du kan få kaniner gratis, vänta någon månad till kommer folk skika efter nya ägare,... likadant med kattungar..

• CyberHarmony

Blocket kan man från 50kr.. Köper man från privatpersoner e dom tamare.. har jag uppfattat det som... Behöver inte vara så..

• fishbone

CyberHarmony

håller klart med! i djuraffärer är de väldigt vanligt att dom bits osv.. Dom är ju mer hand tama om man köper ifrån en privatperson.

• CyberHarmony

Usch.. blir sugen på en liten igen.. Men tror inte det går för vovven..

Min favvis va Stampis på min hemsida för hon va så tam... Saga däremot kunde man göra vad man ville med... Hon va slapp, trött o likgiltig.. Mycket pälsvård men jätte mysig... Älskade hur hon brukade smaska när hon åt banan....   =)  

• fishbone

varför skulle det inte gå att ha kanin och hund tillsammans??

CyberHarmony skrev 2008-05-06 21:01:16 följande:
    Usch.. blir sugen på en liten igen.. Men tror inte det går för vovven.. Min favvis va Stampis på min hemsida för hon va så tam... Saga däremot kunde man göra vad man ville med... Hon va slapp, trött o likgiltig.. Mycket pälsvård men jätte mysig... Älskade hur hon brukade smaska när hon åt banan....   =)  
  • CyberHarmony

För mycket jakt i honom tyvärr..  =(

• fishbone

så hunden går inte ens ihop med en katt?? Har själv hur med mycket jakt i sej men kaninen är hans vän,.. Det går ju alltid att lära en hund till skillnad ifrån en kanin.

CyberHarmony skrev 2008-05-06 22:19:43 följande:
    För mycket jakt i honom tyvärr..  =(
  • CyberHarmony

Antagligen... Vi letar efter hus... när vi flyttat så lär det komma in en katt eller kanin...  =)

Svar på tråden Hur mycket kostar en kanin?