• annhan

"Sunwing inclusive".. är det värt pengarna?

Har precis bokat vår sommarresa, det blir till Sunwing Arguineguin. Bokade också Sunwing inclusive, men nu såhär i efterhand undrar jag om det är värt slantarna det kostar, eller om man tjänar på att äta ute.

Ringde Ving, och enligt dem så ingår EN måltidsdryck per person och måltid. Känns lite....snålt.. Har bott på "riktiga" all inclusive-anläggningar tidigare, och har ju bara det att jämföra med. Vi valde sunwing inclusive nu, för att det skulle vara bekvämt då vi reser med vår två-åring..

Hur har ni gjort, ni som bott på Sunwing?

• Svar på tråden "Sunwing inclusive".. är det värt pengarna?
  • Leopi

har bott på liknande och vill inte rekomedera det då maten blev så otroligt enformig när man äter på samma ställe hela tiden. Tycker det är mycket bättre att hitta egna favoriter och prova runt lite. Var absolut inte värt pengarna där vi var.

• Elli47

Jag har ej testat och är inte ett dugg sugen på att ha all-inclusive just för att en stor del av nöjet med att resa är att få gå på olika ställen och äta middag!

• annhan

Tack för era svar..
    Hmm, vi får fundera lite och se hur vi gör.

• Ekorremamman

Vi var i Aguineguin i augusti förra året. Maten var jättebra på inklusive. Vi hade bara beställt inclusive för en vecka och ångrade oss i efterhand att vi inte tog båda. Det var nämligen dubbelt så dyrt att äta från buffén om man betalade på plats.

De har ju även ett matställe Gino som är dyrare och man kanske äter på någon gång. Det andra matstället (vet ej vad det heter, mer lunchmat) var absolut inte värt pengar, hamburgarna var dock ok.

Vi hade tre barn med oss och de ville se showerna som var på kvällen och därför blev vi kvar mycket på hotellet (vi måste väl erkänna att vi faktiskt också gillade dem). Det är ju helt beroende på hur mycket man hänger på hotellet.

Om det alltså är så att ni kommer att äta buffé minst tre dagar på veckan så har ni redan tjänat in kostnaden för vad ni får betala på plats.

Måltidsdryck: = 1/2 liters flaska vatten, läsk eller slurp, 1/2 flaska vin. Även barnen fick varsin måltidsbiljett (även 4 månaders!) så det räckte för oss.
    Desserter och glass ingick ju också så vi köpte aldrig glass i kiosken...

• FilleCilla

Vi ska också åka till ett Sunwing hotell nu om lite drygt 2 veckor men har endast valt att ta frukostbuffén inkluderad.
    Resten av måltiderna väljer vi eftersom, halva resan går ju ut på att leta sej utanför hotellet till mysiga resauranger.
    Men ett par dagar lär vi nog va lata och bara stanna vid hotellet men då betalar vi där i så fall. Barnen käkar ju gratis då iallafall.

Mina älsklingar är mitt allt.. Cecilia 9811 och Filip 0406.
  • Lillstruts

Jag har också varit i Arguineguin och haft "all inclusive".
    Maten var helt ok och jag skulle verkligen rekommendera att ta det. Inte minst för att ni verkligen får SEMESTER då.
    Vår dotter uppskattade verkligen barnbuffén. Och i Arguineguin kryllar det inte direkt av restauranger och stå och laga mat 3 ggr per dag i ett litet trinettkök är iaf ingen avkoppling för mig.
    Två dagar per vecka ( ons & lör) ingår ju inte maten, då kan ni ju laga mat hemma eller äta någon annanstan ( La Tasca eller ta taxi till en annan ort)
    Trevlig resa!

• Ekorremamman

La Tasca var den som vi inte tyckte var så bra, ja just det. Om man följer strandpromenaden (vänster om man står med huvudet mot havet) och går förbi några hotell kommer man till några trappor där man går upp till höger, när man kommit upp finns en jättegod restaurang med underbar fisk.. Plaststolar har de.. ser inte så märkvärdigt ut med gott var det!

• annhan

Tack så mycket för era svar! Känns som att vi verkligen valt rätt nu.
    Längtar efter semestern!

Svar på tråden "Sunwing inclusive".. är det värt pengarna?