• 0028

Eukanuba vs Royal canin....

villken kör du?
    pris på 15kilos säck 7-8 kilos säck...har just nu en valp så vi kör Eukanoba för små hundar till 10kilo valp foder.

villken tycker du är bäst?

• Svar på tråden Eukanuba vs Royal canin....
  • Udda

Jag kör enbart Eukanuba till mina då det innehåller bla animaliskt protin, fett etc.

• Jen nifer

Kör med Eukanuba för schäfer, mycket nöjd.

Nu är våran prinsessa här
  • Hondjuret

Mamma till R o A skrev 2008-05-06 16:18:41 följande:

Inget Jag använder Robur till mina hundar, ett bra foder som är Svenskt.
    samma här, Robur och Klass. Kan nog tänka mig att använda de flesta av de svenska märkena.
    Mitt huvudargument mot t ex RC att när man tänkt till så anser jag det vara rent av bisarrt i våra tider att transportera DJURMAT över halva jäkla världen. Nummer två är att det svenska fodret är helt ok mat som min hund är fullt duglig på. Nummer tre är att jag känner mig ha lite mer kontroll på vad jag faktiskt stoppar i hunden om det är svensktillverkat, dessutom har ju t ex RC en innehållsförteckning med typ 1000 olika ingredienser, känns inte bra.
    Nummer fyra är det ekonomiska argumentet, med tanke på de rövarpriser RC och märken som Hills säljs för.
    Man ska nog akta sig för att tro att "dyrast är bäst", då måste man också ta hänsyn till den omfattningen av marknadsföring bl a som de stora internationella märkena använder sig utav.
Svar på tråden Eukanuba vs Royal canin....