• eleja

Vad vill ni få i doppresent?

Hej

Ska precis köpa doppresent till en liten kille i familjen. Men det är ju så många som köper present och man vill ju köpa nåt som verkligen kommer till användning.

Så vad vill just ni att ert barn ska få? Det spelar ingen roll om det är väldigt specifikt för er.

• Svar på tråden Vad vill ni få i doppresent?
  • AngelicaS83

Ska döpa min dotter på söndag och hoppas på smycken Vet även att jag kommer få en barnvagnskylt och en personlig bok, där barnet har huvudrollen i boken. Tycker det är extra kul med personliga saker som man kan ha som minne från sin dopdag!

• linedja

typ vad som helst förutom massa tenngrejer.. Sparbössor, tallrikar, muggar och liknande i tenn är det fulaste jag vet!

Men t.ex. en barnservis är ett tips tycer jag. Då menar jag en "vanlig" med något roligt motiv på...

• Catti41

Vi har namnfest nästa helg och då hoppas vi att skruttisen får böcker. Bilderböcker med kvalitet och sagoböcker att läsa ur och sånt. De som bett om det har fått en liten önskelista där vi säger att böcker är bra, haklappar har han inga, gosedjur kan han inte ha för många, matservis vore snajdigt. Men helst vill vi att folk kommer och har trevlig än har ångest över presenter.

Vi är de första på pappans sida som inte döper vårt barn så farmor frågade lite försynt om hon fick ge oss en "vanlig" doppresent, så grabben får nog en silverram eller nåt sånt. Det kan jag leva med.

När jag själv går på dop ger jag alltid böcker eftersom jag tycker det är så viktig att barn läser och blir lästa för.

• fochf

* Silvriga barnkammarboken med visor och en cd-skiva
    * Presentkort hos en fotograf
    * Pedagogiska leksaker, tex byggklossar, bebis pussel etc.
    * Gunghäst (gungko)
    * Böcker
    Vår dotter är första barnet så vi har inga leksaker eller dyl hemma så därför finns det massor av saker vi kan önska oss.

Själv vill jag inte ha smycken, men det är så olika.

När min guddotter döptes lämnade jag in ett finare badlakan och fick hennes namn och dopdatum broderat på. Personligt och användbart.

Lycka till!!!

• eleja

Tack så mycket allihop, vilka bra tips!

Verkar vara olika vad ni vill ha, men det är vanligare saker än jag trodde.

Jag gillade speciellt servis-idén, det har de nog inte hunnit skaffa sig.

• LindaSundberg

Puffar för fler svar, de vi bjudit på dopet undrar vad vi önskar oss men jag har ingen aning än.

• Kakan83

Lammskinn
    Böcker
    Kläder
    Skor
    Cykel
    Bobby Car

Detta var några av grejerna vi önslade oss till sonens dop.
    Tyvärr var det ingen som lyssnade så vi fick massvis med tennsaker som vi inte har någon användning för. Fina är dom inte heller.

• LindaSundberg

Lammskinn har vi, kläder på ett dop tycker jag är tråkigt, bobby car kan vara trevligt. Va tråkigt att de inte lyssnade på er.

Kakan83 skrev 2008-05-06 17:35:25 följande:
    LammskinnBöckerKläderSkorCykelBobby CarDetta var några av grejerna vi önslade oss till sonens dop.Tyvärr var det ingen som lyssnade så vi fick massvis med tennsaker som vi inte har någon användning för. Fina är dom inte heller.
  • himla

Brio/micki lära gå vagn.... perfekt present som kommer till användning !!!

broderad fin doptavla om man nu kan och vill brodera ...

böcker...

barnkammarböckerna

♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥mf 0511 & 0711♥
Svar på tråden Vad vill ni få i doppresent?