Svart vinbärskräm??? till 11 månaders??
täntke göra svartvinbärskräm. är det okej för min son på 11 månader?? någon med erf??
täntke göra svartvinbärskräm. är det okej för min son på 11 månader?? någon med erf??
ingen....
det går väll hur bra som helst att ge han men det blir kankse lite surt? med tankte på att man inte ska ha socker i
men varför denna socker hysteri hela tiden, tar man allt med måtta så är det inge problem!!
Klart det går bra med svartvinbärskräm till en 11-månaders!
varför ska de inte vara socker i något?? ja har själv socker i de mesta annars e de ju inte gått..
Klart du kan göra kräm och ha i socker. Det är bättre med vanligt socker än allt konstgjort skit som finns i barnmat annars och annan mat med såklart.
Gillade han krämen då?
hmm undra varför som inte tillsätter socker i barnmatsburkarna... typ fruktpurerna?
de undrar ja me..
antaligen för att barn inte behöver massa socker
de handlar ju inte om massa heller--
tycker de såå töntigt allt tjaffs om socker. om att köpta sockerfritt o dittan dattan hit o dit.. de ju åtminstonne naturligt till skillnad från allt sötningsmedel o skit..
Kristallklar, jag håller med dig, allt är bra i måttliga mängder, även för barn! Jag skulle adlrig drömma om att ge mina barn sötningsmedel, det är ju onaturligt så det stänker om det!
I barnmatsburkarna tillsätter de t ex druvjuice till de sura frukterna/bären. Dvs de sötar men kan ändå skriva osötad! Kolla själv ska du se....
Jag tycker lite socker är helt okej ibland. Som i TS's exempel: svartvinbärskräm är ju jättenyttigt - massvis med c-vitamin plus järn. Men vem sjutton äter helt osötad svartvinbärskräm? Ger man det kommer ju ungen aldrig mer vilja ha svarta vinbär. Varför inte söta lite, lite och göra det hela ätbart? En lättsockrad svartvinbärskräm är ju fortfarande ett väldigt bra mellanmål.