• Snurre Sprätt

Mjölbagge i vällingen

Vet inte om det är på rätt ställe jag skriver,men jag testar här.

Jag gav min 3 månaders flaskan. Såg inget konstigt då men när han skulle rapa så såg jag något konstigt i flaskan...en äcklig mjölbagge låg där.

Vet inte hur den har hamnat där men det måste ju ha varit med vällingspulvret...men jag såg inget då. Den var död i flaskan men frågan är...

Är det skadligt för barnet? Då det fanns en mjölbagge i pulvret...kan det då ha funnits ägg som min pojke kan ha fått i sig?

Vet inte om de lägger ägg men något från en bagge som min son kanha fått i sig?

NÅGON som vet???

• Svar på tråden Mjölbagge i vällingen
  • Lottis Pottis

Ja mjölbaggar lägger ägg. Hur de påverkar än människa om man skulle få dom i sig har ja inte en aning om. Men släng vällingen och allt av papperskartonger som du har haft brevid vällingpaketet och skura rent =)

Leksing tills ja dör !
  • Vitvå

Ring till företaget.
    URK!
    Spara det lilla äcklet om de vill att du ska skicka in den.
    Vill de inte ta emot reklammation och ge dig ersättning så hotar du med aftonbladet...

Om det är farligt vet jag innt, det borde företaget kunna svara på tycker jag.

• Vitvå

Spara kartongen med alla siffror på och släng heller inte innehållet...då kan du skicka in alltihop.
    Men ställ det i en plastpåse och lägg in i frysen eller nåt..

• Snurre Sprätt

Tack för era svar. Det var så äckligt o se. Tänk om lilleman har fått i sig ägg då? Var kan man få reda på om det är skadligt för barnet?

• ceeh

Varför skulle det vara fel på just vällingen. Baggen kan ju likaväl ha kommit från någon annan förpackning!!! Mjöl eller liknande från skafferiet. De sprider sig lätt via kartonger coh andra pappförpackningar!! Blir så förbannad när folk alltid ska skylla på företaget. Och hota ni med tidningar bäst ni vill. Jobbar´sälv med just rekamationer.. Om ni visste hur många som hotar med expressen/aftonbladet och för att inte tala om Sverker Olofsson.. Ja herreguuuud!! Skriver man sånt blir man ABSOLUT inte tagen på allvar!!

• ceeh

Enligt livsmedelsverket är de ofarliga.. bara eventuellt bekämpningsmedel för dem kan vara farliga att få i sig..

• Snurre Sprätt

jag har inte hotat med att stämma någon o jag har inte sagt att det är just från vällingen baggen kommer. Har kollat i alla förpackningar jag har i skafferiet o jag hittar inga fler...tack för era svar. Ville mest veta om det var skadligt för min son.

Svar på tråden Mjölbagge i vällingen