• Novus

Boka resa (slutet av juli) eller chansa på sistaminuten?

Jag och maken ska åka iväg på en resa själva i sommar!
    Vi funderar mellan att boka en, så man vet när man åker och kan välja mer på boendet och att ta en sista minuten.
    Då vi ska ha barnvakt är det ju en fördel med att boka innan. Och om det  blir en regnig sommar blir det nog inte så mycket dyrare.

Men å andra sidan kanske vi sparar en hel del om det blir en fin sommar. Vi besämmer då tillsammans med barnvakterna om vilken vecka/dag vi ska åka och ser då vad som finns. Vi är inte speciellt kräsna med boendet heller.

Så vad ska man göra? Boka nu eller chansa på sistaminuten? Det gäller ungefär månadsskiftet juli/augusti

• Svar på tråden Boka resa (slutet av juli) eller chansa på sistaminuten?
  • Ann Lee

Charter i juli/augusti är högsäsong. Just när man åker sista minuten under högsäsong så är det en väldigt chansning på vilket slags boende man får. Jag skulle boka redan nu. Du skriver att ni inte är kräsna men hos vissa researrangörer måste man betala extra för att t.ex. få egen toalett och dusch när man åker ospec.

• Tecken

Jag tycker ni ska boka nu, så är ni säkra på att få komma iväg. Resorna till de populärare resorna tar ofta slut, och då blir det bara "bottenskrapet" kvar. Men det är klart, ni _kan_ ju ha tur.

Och son AnnLee skrev, så får man betala tillägg för t ex egen toa och dusch hos vissa arrangörer - och med alla tillägg, så blir det kanske inte så mycket billigare?

• Novus

Tack för era svar. Det ni skriver är verkligen att tänka på

Svar på tråden Boka resa (slutet av juli) eller chansa på sistaminuten?