• April123

är det farligt att bleka håret?..orolig

har hört att det inte ska va nån fara att färga håret, men i blekning finns ju ammoniak..?
    höll på att sätta i färgen när jag kände den starka lukten, som man kan bli lite yr av...
    blev rädd o sjölde ur allt...tror ni det har skadat den lille nu?

• Svar på tråden är det farligt att bleka håret?..orolig
  • MamiDiddi

nej det ska inte vara farligt att bleka håret. Jag har gjort det flera ggr och det har inte hänt något.

• msister

Jag har också blekt håret och jag fick en perfekt liten tös.

• April123

okej...men kände inte ni också den känslan av att man blir yr?
    för man ska ju inte måla rum o sånt...fast det kanske inte e samma sak?

• lillaemme

Ingen fara att bleka och färga håret! Men resultatet kanske inte blir som du har tänkt dej..

Mycke hormoner i kroppen som spökar! Gå till frissan och fråga..Eller din Bm så får du ett säkert svar..

• Magini

Jag har både färgat och blekt håret både hemma och hos frisören och det är ingen fara.. Om du är orolig så va i ett rum med öppna fönster så det vädrar ut.. Samma är det ju med målning, i ett välventilerat rum är det ingen fara..

Mamma målade om ett helt rum när hon va gravid med mig och mig blev det inga fel på.. haha.. Och det va ju ändå 26 år sen och hur mycke gift va det inte i färg då...

• April123

kom på det nu med...frisörer som e gravida...dem får väl inga skadade barn för det? o dem står ju o färgar hår hela dagarna....? man stressar upp sig så mkt bara för jag tänkte på målarfärg att den e stark o så, o denna färgen luktade starkt...

• Magini
    April123 skrev 2008-05-06 20:18:09 följande:
    kom på det nu med...frisörer som e gravida...dem får väl inga skadade barn för det? o dem står ju o färgar hår hela dagarna....? man stressar upp sig så mkt bara för jag tänkte på målarfärg att den e stark o så, o denna färgen luktade starkt...
    Nej dom får inga skadade barn för det.. Även om jag tror att dom får gå hem på havandeskapspenning sista tiden..
    Att du blir yr i huvudet är nog för att färgen hade så stark lukt och du är mera känslig nu. Men jag vet själv att när jag blekte håret innan jag blev gravid så kunde jag bli lite yr i bollen bara av själv lukten! Men färga hos frisören om du är orolig, personligen tycker jag att den färgen luktar mindre än den man använder hemma..
  • msister

lillaemme skrev 2008-05-06 19:59:59 följande:

Ingen fara att bleka och färga håret! Men resultatet kanske inte blir som du har tänkt dej..Mycke hormoner i kroppen som spökar! Gå till frissan och fråga..Eller din Bm så får du ett säkert svar..
    Precis, jag fick en helt annan färg på håret både när jag färgade och blekte. Väldigt annorlunda.
  • bulleiugnen84

Jag var hos frissan förra veckan och blekte håret, som jag har gjort de senaste åren.. Var nervös innan så jag ringde barnmorskan, hon sa att det fanns inga vetenskapliga teorier på att det skulle vara farligt.. Så jag gick till frissan blekte och klippte håret.. och jag blev super nöjd! Hade hört att det kunde bli skiftningar mm, men jag tyckte nästan det blev bättre resultat nu =) Jätte snyggt! Så unna dig ett besök hos frissan du.. det piggade upp :) MVH Marika

Svar på tråden är det farligt att bleka håret?..orolig