• Anonym (what)

"jag gillar dig" vad innebär det??

Har träffat en kille till och från ca 1 år, det började som nån slags kompisrelation men jag fick för mig redan från början att han va ute efter nåt. Då i början när vi träffades hade jag sambo men nu har jag inte det. Efter ett långt uppehåll när vi inte setts så har vi nu börjat träffas lite.

Nu till grejen, han tog steget att kyssa mig och sa att han tänkt göra det långt tidigare, han visade tydligt att han ville ha sex vilket vi hade (jag ville ju såklart oxå). Men nu har jag, tror jag iallafall, börjat fått nån slags känsla för honom, vilket jag (kanske på ett luddigt sätt)sagt till honom...och han kontrar med "jag är ju inte kär i dig men jag gillar dig och tycker du ser väldigt bra ut"??? Kan nämnas oxå att han inte faller för någon så lätt.....

Hur ska jag tolka det att han säger att han gillar mig?? vad innebär att gilla??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 20:36
    En liten extra fråga till alla....Vad betyder "jag gillar dig" för er?

Kommer gillar före tycker om?

• Svar på tråden "jag gillar dig" vad innebär det??
  • Anonym

han gillar dig inte på det mer romantiska sättet, utan värkar vara mer ute efter sex

• Anonym (what)

men saken är den att jag inte direkt har visat vad jag går för i sängen, jag har hittills låtit han styra och inte direkt tagit nåt initiativ....så, man tycker ju att han skulle kunna hitta mycket bättre sex nånannastans...eller, han kanske känner på sig att jag e grym...heehee

• Anonym

ja men om han kanske har lite känslor, inte så starka enu kanske så därför vill han endå vara med dig. ja inte lätt att veta hur han tänker. Ja vem vet du kanske är det =)

• Anonym (what)

nej, det är inte lätt...tänk om det vore det ändå!! Är du kille eller tjej? bara nyfiken på vilket kön jag bollar tankar med:)

• Anonym

ne, inte alltid det är lätt här i livet.. är kille

• Anonym

du.....ta det bara lugnt nu.du får se tiden ann(jag hatar det uttrycket)

• Anonym (what)

haha....skön du e...du använde uttrycket iallafall ...betyder det att jag ska "ta det som det kommer"??

• Anonym

gör det.. så ser du oxå vad han vill

• Anonym (what)

111 klick å en enda person som skrivit...hehe...är ni blyga eller??

• Anonym (what)

Ja, jag får väl göra så.....kanske bäst!!

Anonym skrev 2008-05-06 22:40:39 följande:
    gör det.. så ser du oxå vad han vill
  • smurfis75

Är det så mycket att tolka då? Han säger att han inte är kär men han gillar dig? Han vill ha sex, tycker du är schysst...mer än så verkar det inte vara?

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • smurfis75

Och gilla vs tycka om...är väl samma sak?

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Bebis

Verkar väl mest vara så att han gillar dig så pass att han vill ha sex, inte en relation dock eftersom han var noga med att påpeka att han inte var kär i dig.

Don't Panic
  • Bebis
    smurfis75 skrev 2008-05-07 08:44:25 följande:
    Och gilla vs tycka om...är väl samma sak?
    Det tycker jag oxå, samma sak för mig.
    Don't Panic
  • Anonym

jo jag var mig en hejare att skriva haha

Svar på tråden "jag gillar dig" vad innebär det??