• snusmumriken2

Kan nån hjälpa mig hitta/fixa felet på min frys?! Nån reparatör? HJÄLP!

En vild chansning detta men den kan ju gå hem

Har en frys (Bosch GSN32V00/02) inköpt -06.
    Har funkat bra tills nu.
    Nu till problemet:
    Det finns ett alarm som varnar om temeraturen blir för hög i frysen. Detta larm har pipit till o från i 2 dagar nu o jag vet inte varför!! Displayen som visar temeraturer blinkar hela tiden dessutom. Har försökt läsa mig till i bruksanvisningen hur jag ska göra, men det händer inget av det som står ska hända!
    Är lite orolig nu eftersom jag märker att maten sakta börjar tina...
    Fattar ju att tempen är för hög i frysen, men jag fattar inte hur jag ska avhjälpa detta!
    Vad kan det bero på?

Är evigt tacksam den person som kan hjälpa mig rädda min mat!

(Naturligtvis ska jag ringa reparatör i morgon, men läget är lite akut).

• Svar på tråden Kan nån hjälpa mig hitta/fixa felet på min frys?! Nån reparatör? HJÄLP!
  • snusmumriken2

puffar eftersom inlägget verkade försvinna i mängden

• Aaliyah

Det här har du säkert tänkt på men sitter sladden i ordentligt? Är termostaten inställd på maximal kyla? Har det gått en säkring?

• snusmumriken2

Tack för ditt svar!
    Sladden sitter i o frysen går som den ska, det är bara det att den inte verkar hålla temperaturen plötsligt pga av någonting. Den är inställd på 18 grader, men displayen blinkar (vilket den inte ska göra) o jag får den inte att sluta. Det hjälper inte om jag ställer in den på lägre temp.

De fel som stod i bruksanvisningen tycker jag inte stämmer (dörren har inte varit öppen, o jag tycker inte att jag packat så att cirkulationen störs).

Om det är en säkring som gått borde väl inte frysen funka alls?

• Aaliyah

Hm, knepigt. Frysen blir alltså lite kall men inte så kall som den ska vara?

• malin7502

Kan vara termostaten som är trasig...

Var den i vår kyl för ett tag sen, guben bytte på typ en kvart, kostnad ett par hundra...

• pajas01

ring dem du köpte den av.. d har ju garanti kvar..

• snusmumriken2

Har talat med en reparationsfirma. Det är tydligen nåt vajsing med den automatiska avfrostningen som gör att frysen frostas av för sällan o därför hindras cirkulationen o tempen blir för hög.
    Garantin har gått ut (1 års garanti) men eftersom detta är ett fabrikationsfel som tydligen gällde alla dessa frysar så hade de förlängt garantin! Kostar alltså gratis att få detta fixat
    Tack alla som svarat!

Svar på tråden Kan nån hjälpa mig hitta/fixa felet på min frys?! Nån reparatör? HJÄLP!