solparasoll till barnvagn är det många som har det?
funderar på att skaffa en solparasoll men kanske e det en onödigt pryl, vet inte, nåja den kostar inte så mycket men dumt att köpa om man nu verkligen inte lär använda den.
funderar på att skaffa en solparasoll men kanske e det en onödigt pryl, vet inte, nåja den kostar inte så mycket men dumt att köpa om man nu verkligen inte lär använda den.
Jag köpte en sån när äldsta dottern var liten men jag tyckte den var värdelös, den var mest i vägen och skyddade inte alls och gick sönder typ på en gång.
Fast jag kanske bara köpte ett dåligt exemplar, de kanske är bättre nu, vad vet jag.
Vänder vagnen nu och använder sufletten eller en filt eller något som solskydd istället.
Vi har använt våra rätt mkt. Jag tycker det är bra om man är ute mycket och det är varmt, så hjälper de till lite iaf. Men man känner när man har behov av det... finns ingen anledning att köpa ett förns man saknar det!
Jag är allergisk mot dessa parasoll! Har inget o klarar mej fint utan. Kan tänka mej att de bara är ivägen och fula är de också.
Tycker de är så fula och verkar vara mer ivägen än till nytta.
skulle aldrig få för mig att sätta nått sånt på vagnen
Det bästa med parasollet var när vagnen stod still, då kunde man skapa egen skugga där man ville, antingen på lekfilten på marken eller i vagnen när barnet sov. Bra på promenader vindstilla dagar och värdelöst i blåst. Köp ett billigt och prova.
Jag tycker de är kanon.
jag vägrade att köpa ett parasoll till vår barnvagn. Så eftersom Alwa hatar att få solen i ansiktet hittade jag något som kan liknas med en "solkeps" som man spänner fast runt liggdelen, så det blir enn skärm som sticker ut. Fungerar kanon, möjligtvis lite mer fladdrigt då det blåser. 100kr på en barnbutik
Jag köpte nyligen ett då min lilla avskyr att få solen i ögonen.
Köpte ett häromdagen på Babyland för en hundring. Om det blåser lite är det rätt skruttigt, men som sagt... när lillan somna i vagnen ute i solen är det suveränt som skydd.
Vi köpte en solskärm istället som man fäster på sufletten, teutonias, den funkar kanon även i blåsiga göteborg. Parasoll är ingen höjdare här. Solskskärmen funkar på de flesta vagnar, vi har en brio.
Jag trodde det var en helt onödig pryl tills jag testade och upptäckte att det funkade jättebra, för oss. Beror väl på vad man har för vanor och behov. Vi höll på och trixade med tygstycken och klädnypor för att skydda mot solen innan vi köpte parasollet, så vi hade ju ändå problem med solen. Sen funkar de ju lite som regn skydd också, om det kommer ett lätt duggregn och man inte orkar dra på hela regnskyddet till vagnen med en sovande bäbis i. Men helt oumbärligt är det ju inte såklart...
Jag tycker att mitt fungerar bra i komplement med solbrillor. Barnet ska ju inte ha sol på sig och att hänga något för sufletten blir ju jättevarmt och instängt. Nu ser dottern ut precis som vanligt men får inte sol på sig.
Jag har också tyckt att parasoll ser lite fjantigt ut, men nu har jag köpt ett och är väldigt nöjd. Vi köpte ett BRIO-parasoll på Babyland, det är ganska stort och stadigt och känns som att det ger bra skugga. Är man ute och går så får man ju självklart rikta om parasollet lite efter hand som man får solen i olika lägen.
Tycker det är så fult med parasoll men har förstått att det är nog dags för ett ändå, bättre med ett fult parasoll än att lillpojken får solen i ögonen när han ligger i vagnen hehe..