• MsLili

Gravid - Dålig/Minskad aptit???

Jag är i v.11 och har under de
    senaste veckorna tappat och fått
    minskad aptit, ibland äter jag inte
    på flera timmar då jag ej känner mej
    hungrig och sen blir äcklad utav allt nästan.
    Har under min graviditet inte kännt av illamående heller.

Kan detta vara farligt mot barnet då jag
    ej kan äta ibland på flera timmar???

Är detta normalt???

• Svar på tråden Gravid - Dålig/Minskad aptit???
  • Haraaz

Nä... när jag var runt dom veckorna kände jag också äckel över mat över huvud taget... speciellt sånt jag gillat förut. Usch, kunde inte äta nåt alls nästan. Men det gick över vid slutet på 3e månaden. Det skadar iallafall inte barnet, det tar den näring som redan finns lagrad i kroppen.

• hoppla76

Jag har gått från ett evigt frossande de 13 första veckorna till att tappa aptiten (e nu vecka 16).Här kan det oxå gå timmar innan jag kan äta,som frukost f.ex.Innan måtte jag äta direkt på morronen men nu kan det gå 2-3 timmar innan jag äter.
    Ungen får nog det den behöver...

• Helena 82

här är en till, är i v6...och min aptit är som bortblåst!!!
    Är en riktig liten gottegris annars, men nu e jag inte de minsta sugen på varken mat eller sötsaker!

• Skrutt74

Jag håller med er alla! Jag brukar vara en som annars äter både mycket och gott, men har nu inget sug efter vare sig mat eller sötsaker. Frukost måste jag äta vare sig jag vill eller inte för äta måste man ju i alla fall. Sen på e.m. när jag blir trött kan jag känna mig lite illamående och inte alls sugen på någon middag. Dock på kvällen kan jag äta igen. Det går i vågor hela tiden...

Är det någon annan än jag som fått problem med magen?? Ofta när jag ätit middagen får jag riktigt magknip och tvingas på WC bara en kort stund efteråt. Någon annan med liknande problem??

• didofido

jag är i v7 nu och jag har tappat aptiten helt. Allt som har samma konsistens som ägg är total äckelvarning. Bara tanken av det är kräkvarning. Jag kan inte äta något som måste tuggas heller längre. Dricker många hemmagjorda smoothies istället för att få i mig näringen.

Men ja, när jag har/hade ätit middag så är det akut toabehov. Jag måste erkänna att jag är lite rädd för att detta ska hålla i sig läääänge.

• Allador

Här är en till med samma problem. Är i vecka 14 nu och har också helt tappat aptiten. Känner mig sällan hungrig, bara att jag kanske skulle behöva äta.. Går ofta flera timmar mellan måltiderna och att försöka få i sig middag är det jobbigaste av allt. Bara tanken på mat kan få mig att känna mig äcklad. Hoppas verkligen att det går över snart.

• Niccisen

Tror det är ganska vanligt. jga hade inte heller någon aptit. Visserligen led jag av illamåendet... Men nu, i v. 36, gör jag inget annat än äter, så det går nog över

Det är vanligt med magknip och sånt också... Det är mkt hormonförändringar i kroppen. Kan bara säga att kroppen inte alls fungerar som den brukade göra innan man blev gravid.. Och det mesta är normalt

Grattis till bebbarna

BF 5/6-08
  • Wundergirl

Har inte heller nån aptit. Det började i v6-7 och håller i sig än(v12). Svårt att komma på nåt man kan tänka sig äta. Kyckling o ris brukar funka för mig iaf.Men det är hopplöst! Värre blir det när jag inte får i mig nåt på länge. Fast jag lider av illamående också.

Svar på tråden Gravid - Dålig/Minskad aptit???