• Anonym (Förkrossad)

Förkrossad!!

Kollade mitt konto nyss... ligger 327 kr MINUS!!! å förra veckan hade jag 1 kr på mitt konto....
    Kollade va det är som dragits å då visa det sig att dom dragit
    min försäkring och hyran på bilbarnstolen båda är på autogiro... å så har dom även tagit övertrasseringsränta....

Ska få in 700:- på fredag så då dras det vilket är bra MEN jag kommer ha knappt 400 kvar efter det å ska klara mig till den 20:e . :(

Mår så dåligt...

• Svar på tråden Förkrossad!!
  • Anonym (mm)

Hur mycket får du in i månaden o vilka utgifter har du? Det måste finnas något du kan dra in på? Ensamstående?

• Anonym (Förkrossad)

Jag få mellan 9000-10000 i månaden....
    Har en hyra på lite mer än 4000
    Har en elräkning som pendlar mellan 300-600 varje månad (vet aldrig hur mycket den ligger på förren den dampar ner i brevlådan)
    Internet på 200:-
    Boxern 200:-
    Blöjor o välling till två barn ca 500
    Mat till mig och barnen 1500
    Sen kommer det ju andra utgifter oxå som läkarbesök å medicin..

ja jag är ensamstående..

men alltså detta har ALDRIG hänt innan... det är första gången...

• Anonym (mm)

Ok, skönt att det iaf var första gången :/ Men då måste det varit lite extra utgifter denna månad. Eftersom det inte verkar hända så ofta borde du ju kunna låna pengar till iaf mat denna månad av nån`?

• Anonym (Förkrossad)

Anonym(mm)

Jag få ju pengar på fredag å kommer ha ca 400 kr kvar när dem dragit det jag ligger minus så jag få köpa hem euroshopper pasta m.m. det som helt enkelt är billigast..

Det kommer bli kämpigt att leva på 400 kr fram till den 20:e

• Anonym (ja vet..)

ä glad att det är 1a gången...
    här är det så varje månad...nu ahr jag 94 kr kvar på kontot ..2 barn...

livet är förjävligt

men vad gör man...man ger barnnen det de behöver , mat kläder hus och KÄRLEK...sen får man stå över resten själv!

kan man inte ba vinna en miljon

• Anonym (Tänkvärt?)

Eller sett till att ha en del pengar på sparkontot, innan man skaffade barn.

• Anonym (ja vet..)

13 dagar 400 kr...
    inte nå problem matmässigt om man tänker til

pasta får du som sagt för 5 kr /påse
    du behöver ju inte emr än två påsar = 5-6 middagar/luncher
    en förpackning pulvermos för typ 20 Kr räcker väl till 5 oxå aknske?

sen köttfärs brukar kunna säljas billigt. köp krossade toamter så får du ett helt lass med köttfärssås av 400 G = allafall 2 middagr till er
    har ni wllys där säljer de ofta (nu tex) 2 falukorvsringar för 30 kr = lätt 4 middagar
    de har även kycklingfilé fär 40 kr påsdden= 2 middgar
    tonfisk

strips : 18 kr för 2 kg euroshopper

sen har du väl aksnek nåt i frysen+

finns mackor som kostar 5 kr - bergis eller nå sånt heter dom.

• Anonym (ja vet..)

Anonym (Tänkvärt?) skrev 2008-05-07 11:42:48 följande:

man kanske inte visste vad som skulle hända efter man fått barn..
    man aksnek hade ett sparkonto men kanske barnens pappa länsade kontot och stack...??
    här sitter jag med världens gulligaste ungar men dock usel inkomst och sparpengar borta...

man kan inte alltid förutse saker som sak hända!

Att folk alltid ska dömma.

det jag vill ha sagt rä att allt GÅR!
    men det är tufft som fan och man får vända på varenda krona..de 90 kr jag ahr kvar kommer gå till mjölk i princip,resten finns i frysen...men som asgt det kräver enorm planering
  • Anonym

Vill bara säga att kolla upp om du måste betala någon straffavgift för att du har övertrsserat kontot, ibland måste man göra det och då kan du inte räkna med 400 kr kvar, tyvärr!

Kämpa på!

• Anonym

Trodde inte autogiro drogs om det inte fanns pengar på kontot.
    Jag tycker du ska prata med banken om att de inte ska dra någon övertrassavgift (100 kr minst)eftersom det är autogiro som dragits trots att täckning saknades.

• Inredaren

Anonym (Förkrossad) skrev 2008-05-07 09:55:30 följande:

Kollade mitt konto nyss... ligger 327 kr MINUS!!! å förra veckan hade jag 1 kr på mitt konto....Kollade va det är som dragits å då visa det sig att dom dragit min försäkring och hyran på bilbarnstolen båda är på autogiro... å så har dom även tagit övertrasseringsränta....Ska få in 700:- på fredag så då dras det vilket är bra MEN jag kommer ha knappt 400 kvar efter det å ska klara mig till den 20:e . :( Mår så dåligt...
    men räknar du inte bort autogirona när du gör budget?
    det är ju en utgift som alla andra...
    sätt dig ner och gå igenom din ekonomi....

enkelt sätt att göra budget:

pengar in ????
    räkningar ????
    autogiro ????
    sparande ????
    det som är kvar används till mat och övrigt.
  • Maria40

Ha separata konton för räkningar/autogiro och de pengar du får använda till mat och annat, så tar du inte ut av misstag för mycket.

• Anonym (Tankvärt2?)

Anonym (Tänkvärt?) skrev 2008-05-07 11:42:48 följande:

Eller så kanske man hade ett sparkonto som gick åt under en separation när man helt plötsligt fick stå och betala avbetalingar på lån, en hel hyra ensam innan man kunde flytta, nya möbler osv
  • Anonym (Tänkvärt?)

Sådant får man ta höjd för, eller inte gnälla om det blir skralt.

• Anonym (ja vet..)

Anonym (Tänkvärt?) skrev 2008-05-07 14:32:29 följande:

Sådant får man ta höjd för, eller inte gnälla om det blir skralt.
    o herregud...snacka om att man är glad att du inte är min vän!
    Hahaha du menar seriöst att det spelar ingen roll hur man fick det jobbigt?

att det är samma om man har ett sparkonto m.m. men blir bestulen på det o lite till och står på bar mark med två barn..

och

om man drar på sig avbetalningar på bilar hus, tv kamera osv...

snälla nån inskränkta människa...pinsamt!
    Hjärta...har du hört talas om det?

jag tycker inte synd om mig själv...men jag tyckert det var JÄVLA synd att han stack med våra pengar å struntar i våra barn.
    Jag lever men jag gör det med stor planering och mycket möda!
    men för barnen är givetvis allt värt det.

nä ska inte ödsla mer tid på dig - men tycker du ska ta dig en funderare på saker å ting

hej hopp
  • Anonym (Förkrossad)

Det har fixat sig nu :)

Har handlat så vi klara oss galant :)

Svar på tråden Förkrossad!!