Har du fött barn i London/England?
Hej!
Jag undrar om det finns några som har fött barn i London/England och kan hjälpa mig med lite tips. Jag födde mitt första barn i Sverige (Molndal). Nu väntar jag tvillingar och ska föda i England där vi är bosatta nu, närmare sagt i Dagenham, Essex. Jag är i vecka 20 just nu.
Jag har inte ringt förlossningen ännu för att komma på besök, ska bara få tummen ur. Givetvis får vi viss information där och jag förbereds väl ganska bra av förlossningsläkaren och barnmorskan eftersom jag har en riskgraviditet.
Men jag undrar om det finns någon som kan dela med sig av sin erfarenhet som födande kvinna i England. Jag tycker att den personliga erfarenheten är mycket viktigare än en massa fakta och tycker själv att jag hade fått mycket hjälp om jag hade förberett mig bättre på min första förlossning. Det kanske blir ännu viktigare nu när jag ska föda tvillingar och dessutom i ett annat land. Det kanske är en stor skillnad mellan Sverige och England?
Vad borde jag tänka på tycker ni?
Jag vore ytterst tacksam om någon kunde hjälpa oss eller hänvisa oss till någon tidigare tråd eller hemsida... TACK!!!