• Meus Veritas

Adresserad reklam trots att jag spärrat det! *morr*

För ca 2-3 år sen så spärrade jag min adress, så att de företag som kan tjäna pengar på att sälja min adress till adra företag inte skulle kunna det. Således spärrade jag så att jag skulle slippa adresserad reklam. Alltså inte tillåtet för företag att sälja min adress längre.

Har inte varit några prob hitills, men fick idag ett addresserat reklam brev från jdm capital som i sin tur säger att de köpt min adress från ww.uc.se (upplysningscentralen)

Ringde uc och blir kopplad ca 6 ggr innan de säger att personen du behöver prata med är inte är här tillfället utan du får återkomma.

*morr* Blir så attans arg......vill inte ha adresserad reklam och har ju dessutom sett till att det inte är tillåtet att sälja min adress.........

• Svar på tråden Adresserad reklam trots att jag spärrat det! *morr*
  • Ayya

Nyfiken på hur man spärrar sin adress....

• Lycklig 4barnsmor

Var spärrar man sin adress? Det skulle jag också vilja göra. jag avskyr reklam. Synd att den slank igenom ändå.

• Meus Veritas

Ja jisses vart var det jag gjorde det...vänta ska jag försöka hitta det åt er, man tar lixom bort sin adress i ett visst register så att det inte får säljas....

• Ayya

Så här gör du för att spärra Din adress för adresserad reklam:
    Ring SWEDMAs register Nix adresserat, tel 020-55 70 00.
    Begär att få bli uppsatt på listan över adressater som inte vill ha adresserad reklam.
    Du kan också vända dig direkt till det företag som skickat ut reklamen.

Kolla sedan på all adresserad reklam du får, det ska stå angivet vilken adresskälla man använt. Många andra register har köpt från de två stora och kan ligga kvar länge med Din adress.

Du kan fastna i något enskilt register om Du utnyttjat ett erbjudande. Se då snabbt till att spärra Din adress om Du inte vill ha mera reklam.

• Sencha

Att man NIX-ar sin adress från adresserad reklam innebär bara att SPAR-DAFA-registret (tror det heter så) inte får sälja ens adress. Däremot så kan man få reklam från företag man tidigare varit kund hos. Och dessa företag kan också sälja ens adress vidare. Så det är liksom bara EN källa som hindras.

Son född 2004; BF 11 juli
  • Meus Veritas
    Sencha skrev 2008-05-07 10:38:04 följande:
    Att man NIX-ar sin adress från adresserad reklam innebär bara att SPAR-DAFA-registret (tror det heter så) inte får sälja ens adress. Däremot så kan man få reklam från företag man tidigare varit kund hos. Och dessa företag kan också sälja ens adress vidare. Så det är liksom bara EN källa som hindras.
    fats jag har aldrig lånat pengar från de jag fick reklam av och de säger själva att de köpt min adress från upplysningscentralen som jag VET inte får sälja min adress
  • Meus Veritas
    Ayya skrev 2008-05-07 10:36:57 följande:
    Så här gör du för att spärra Din adress för adresserad reklam:Ring SWEDMAs register Nix adresserat, tel 020-55 70 00. Begär att få bli uppsatt på listan över adressater som inte vill ha adresserad reklam. Du kan också vända dig direkt till det företag som skickat ut reklamen. Kolla sedan på all adresserad reklam du får, det ska stå angivet vilken adresskälla man använt. Många andra register har köpt från de två stora och kan ligga kvar länge med Din adress. Du kan fastna i något enskilt register om Du utnyttjat ett erbjudande. Se då snabbt till att spärra Din adress om Du inte vill ha mera reklam.
    Precis det jag hittade juh

www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/marknad/reklam/hellreskoganreklam.html
  • Ayya

Nu provade jag att maila Yves Rocher. Var över 10 år sedan jag beställde nåt därifrån men ändå får jag reklam . Bad dom ta bort mig från deras register och ej skicka mer reklam. Ska bli spännande och se om det funkar.

• Meus Veritas
    Ayya skrev 2008-05-07 10:42:13 följande:
    Nu provade jag att maila Yves Rocher. Var över 10 år sedan jag beställde nåt därifrån men ändå får jag reklam . Bad dom ta bort mig från deras register och ej skicka mer reklam. Ska bli spännande och se om det funkar.
    JO men de vill ju alltid ha tillbaka dig som kund....
    Min morfar däremot får fortfarande addresserad reklam till min mormor trotts att hon dog för snart 2 år sen. DET är illa....
  • Ayya

Ja fast det står inget om att de vill att jag ska bli kund utan att jag redan ÄR kund...

Meus Veritas skrev 2008-05-07 10:45:17 följande:
    JO men de vill ju alltid ha tillbaka dig som kund....Min morfar däremot får fortfarande addresserad reklam till min mormor trotts att hon dog för snart 2 år sen. DET är illa....
  • Meus Veritas
    Ayya skrev 2008-05-07 10:46:34 följande:
    Ja fast det står inget om att de vill att jag ska bli kund utan att jag redan ÄR kund...
    ja o en massa exuliva erbjudanden va bara för dig *hehe*
    Som egentligen bara bär skitprylar.
    Nä dom stryker nog ingen ur sitt register frivilligt
  • Ayya

Självklart är dom bara för mig... massa bra grejer som man inte klarar sig utan .

Meus Veritas skrev 2008-05-07 11:11:57 följande:
    ja o en massa exuliva erbjudanden va bara för dig *hehe*Som egentligen bara bär skitprylar.Nä dom stryker nog ingen ur sitt register frivilligt
Svar på tråden Adresserad reklam trots att jag spärrat det! *morr*