• Tigerunge

Nix-registret

Jag är medlem i nix, men får ändå samtal från undersökningsföretag. Omfattas inte de av nix-registret?

• Svar på tråden Nix-registret
  • Meus Veritas

Nej de gör de inte, så man får själv säga ifrån när de som gör undersökningar ringer för att de ska sluta ringa.

• cissi24

Nej, statiskacentralbyrån får alltid ringa. Till och med om man har hemligt telefonnummer

• Krisselina

vissa slinker igenom ändå trots att man är medlem. Jag är oxå registrerad där och visst har samtalen minskat markant men det ringer ändå från telemarketing då och då.
    Sen har jag även hört att det kan ta ett par månader innan det kommer fram till alla företag att man är medlem i nix.

Lita alltid på din intuition
  • xenaa

det kan ta upp till 1 år eller mer innan nix skickat ut uppdateringar om teledon nummer till företag därför kan man få samtala från telefonförsäjare med.

♥LEO♥
  • Meus Veritas
    xenaa skrev 2008-05-07 11:18:25 följande:
    det kan ta upp till 1 år eller mer innan nix skickat ut uppdateringar om teledon nummer till företag därför kan man få samtala från telefonförsäjare med.
    3 månader säger väl nix själva att det ska ta max?

Men som ts undrade infattar inte nix marknadsundersökningar utan bara teleförsäljning
  • Tigerunge

Ok, tack.
    Så himla tråkigt när de ringer och frågar.
    Jag är inte intresserad av varken reklam eller undersökningar.

• S U S E N

Jag har själv arbetat inom TM (Telemarketing) Och man måste "nixa" om sej varje halvår för att man ska finnas med i det registret.

• Meus Veritas

S U S E N skrev 2008-05-07 11:24:40 följande:

Jag har själv arbetat inom TM (Telemarketing) Och man måste "nixa" om sej varje halvår för att man ska finnas med i det registret.
    Det måste man icke! Då är det era register som bytts ut varje halvår.....för är du nixad så är du.
  • cissi24

Man behöver inte nixa om sig. Endast om du byter telefonnummer.

Vi har varit nixade i flera inga som har ringt. Men har nu fått nytt telefonnummer så vi fick nixa om oss.

• iacata

Har aldrig haft problem med telefonförsäljare men jag betaler ett par kronor varje år och får hemligt telnr.
    Har inte fått direksänd reklam sedan 2001 ganska tydligt att man inte behöver ringa om och om igen och be dem ta bort sin adress.

• xenaa
    Meus Veritas skrev 2008-05-07 11:20:30 följande:
    3 månader säger väl nix själva att det ska ta max?Men som ts undrade infattar inte nix marknadsundersökningar utan bara teleförsäljning
    mjaaoo det beror på hur man ser det. det kan ta långt tid innan uppdaeringen plus att företag för uppdaterade listor
    ♥LEO♥
  • Ingelalala

Vi blev tvungna att nixa om oss efter flera år. Då sa dom att dom efter ett visst antal år ska gå ut med en förfrågan om man vill stå kvar i nix registret. Men dom hade glömt att skicka oss en förfrågan. Nu kan det ta 3 mån innan det funkar fullt ut.

Svar på tråden Nix-registret