• Sarge

Recept på potatissallad?

Någon som har ett recept på en god & "krämig" potatissallad?
    Gärna som inte smakar så förbaskat mkt majonäs (är lite småkänslig nu när jag är gravid)

tack på förhand

• Svar på tråden Recept på potatissallad?
  • MamaAnna

Hej!
    Jag har ett otroligt gott recept på potatissallad helt utan majonäs, den har varit väldigt populär när man bjudit på den!
    Har inga exakta mått utan blandar bara i som jag tycker.

Ingredienser:

1 st italiensk salladsderssing (Sån där i påse som man blandar med olja och vatten)
    Kall potatis skuren som man vill ha den
    Rödlök
    Soltorkade tomater
    Fetaost
    Ruccolasalad
    Körsbärstomater
    Pinjenötter

Sen kan man ju lägga till eller utesluta vad man tycker om.
    Smaklig måltid!

Hälsningar Anna

• mrs Elliott

mamma gör en jättegod med tärnade gröna äpplen potatis och matlagnings youghurt.Den blir inte så stabbig.

• MeNoLike

Kan tipsa om en köp potatissallad.... Opes och Icas Euroshopper... jag är väldigt kinkig på poatissallad men de två är snuskigt goda...

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Cecese

När vi lagar potatissallad så har vi i potatis, lite majonäs, naturell filmjölk, saltgurka och salt. Blir jättegott. Vi brukar laga en stooor skål när vi lagar för den håller några dagar och vi lagar den alltid dagen innan. Vi har i lite majonäs, tror det är typ 1 dl och sen brukar det gå åt nästan 1 liter filmjölk. Man blandar i så mycket filmjölk att den är riktigt kladdig och man tror att det är för mycket men sen suger potatisen åt sig mycket vätska att ofta får vi ösa på mera filmjölk dagen efter. Ett par saltgurkor som vi skär i små tärningar brukar vi också ha i. Och salt efter smak.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • filiduttan

rydbergs gourmet smak: Aioli är sjukt god annars om man inte vill göra själv :P

Jag gör utan klegg då jag gör egen....
    färskpotatis
    rödlök
    tomat
    gurka
    fetaost
    oliver
    örter
    olivolja
    paprika

osv det man tycker om helt enkelt :P

Svar på tråden Recept på potatissallad?