• Pippiputti

Hur är Stokke Tripp Trapp

Börjar bli dax att börja kolla efter matstol.
    En jag gillar är Stokke tripp trapp. Men jag tycker att den ser så smal ut i bygeln. Eller rättare sagt trång.
    Så hur är det...kommer det bli en period som han inte kan anvämda den ifall min bebis skulle var för knubbig innan han kan sitta utan bygel?

• Svar på tråden Hur är Stokke Tripp Trapp
  • Life is Peachy

Jag har en liten knubbis hemma på 8 månader och det har gått bra. Tog bort ryggstödet ( plastbiten som följer med) ganska tidigt för med den kunde det bli rätt trångt.
    Annars tycker jag att den är j-vligt dyr men praktisk. ( Brukar använda den i duschen också när jag ska duscha min son så får man stolen ren på en gång)

• MrsQ

Jag tyckte inte om Stokken med bygel i. Dessutom tycker jag den är så ful
    Första tiden hade jag IKEAs vit plaststol. (inte så snygg den heller men otroligt praktisk.)
    Jag gav med mig att köpa en sån o det var den bästa stolen av dem alla när de är små.

När han kunde sitta utan bygel så köpte vi en Stokke o den är kanon till lite större barn.

• Februarii

Min 2-åring sitter i tripp trappen med bygeln ibland så trång tycker jag nog inte att den är även om hon är en smal 2-åring. Då har hon inte tryckt ner sig i stolen heller . Däremot kan det behövas stöd på sidorna åt de allra minsta barnen eftersom det blir rätt mycket utrymme över på sidorna om barnet.

• Grease

Vår son på 19 månader sitter i bygeln utan att det är det minsta trångt och han är inte så smal (väger 12 kg, 83 cm). Vi har tagit bort "remmen mellan benen" för med den blev det trångt men inte med själva bygeln tycker jag.

• Polette

Tycker den är vääldigt snygg och praktiskt. Fick den av morföäldrarna när vår lilleman var 4 månader och så fort han kunde hålla nacken lite fick han sitta i den en stund och han satt jättebra.
    När han däremot blev lite äldre och började äta lite mer själv och kom på hur kul det var med att kasta mat och allting omkring sig blev den lite opraktisk eftersom den inte har något "bord". Tallrikar och bestik åker gärna lätt ner på golvet om man inte har ett bord med en liten "inböjning" och vårat bord blev väldigt grisigt och slitet på hans sida vilket gjorde att vi köpte en IKEA stol i stället....för att ha nu när han grisar som mest. Och det är nog den bästa investeringen vi gjort till honom. Visst, den passar inte småbarn men man kan bulla up med kuddar vid sidorna och bakom ryggen...
    Stokke kommer fram igen när lilleman har lekt av sig lite!

• elink

ikea har en uppblåsbar dyna man kan sätta i stolen. oxå den i plast så man kan spola av. köp inte stokke hur snygg den än är innan barnet är så stort att det kan sitta utan bygel det är mityt tips. stolen från ikea är suverän och billig (en hundralapp+ 50kr för plastdynan) och du kan stoppa den i duschen för att spola av.

• elink
    elink skrev 2008-05-07 14:07:22 följande:
    ikea har en uppblåsbar dyna man kan sätta i stolen. oxå den i plast så man kan spola av. köp inte stokke hur snygg den än är innan barnet är så stort att det kan sitta utan bygel det är mityt tips. stolen från ikea är suverän och billig (en hundralapp+ 50kr för plastdynan) och du kan stoppa den i duschen för att spola av.
    pluss att om du har utrymme och har många vänninor med små barn kan man köpa flera ikeastolar så man har när huset är fullt av små gäster. smart va!
  • Mrs

Vi har en och gillar den, köpte dock ett toppenbra "sidoskydd"
    för när hon var yngre. Babybalans heter det.
    Tror att det är babybalans.se
    Den har varit hur bra som helst, både dynan och stöden !!

• metallgem

Jag älskar stokke, har en svart och den är hur snygg som helst! Svår att hålla ren dock tycker jag..
    Dottern är en rultig 18 månaders och hon sitter fortfarande med bygeln.

• guldplutt

håller med om att bygeln är trång - inte att sitta i, men att ta sig ur.

vi hade ikeas vita plaststol sålänge hon var liten och riktigt kladdig, och har inte köpt triptrap förrän nu när hon sitter utan bygel.

• Suskiv

Jag har aldrig använt den med bygel för vi använder hokuspokus första året och sen kan de sitta i tripptrapp utan bygel

• Pippiputti

Tack för alla svaren.

Jag är väldigt sugen på en svart tripp trapp, hade passat ypperligt i mitt kök
    Så det låter bra att era bebisar får plats i dem. Tycker att det verkar vara en bra stol då de kan använda den så länge.

Svar på tråden Hur är Stokke Tripp Trapp