• Vera 74

Vår katt går till attack mot bara fötter/ben!

Har en kastrerad hankatt som är 8 år. Är hur go som helst. Men...

När vi ska gå och lägga oss på kvällen och har klätt av oss så hugger han mot framförallt benen och fötterna. Det är jätte jobbigt.

Någon som har något förslag på vad det kan bero på och vad man kan göra åt det?

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Svar på tråden Vår katt går till attack mot bara fötter/ben!
  • 061104

Spruta vatten på kissen.
    Mina höll på sådär när dem var kattungar & ibland kan det komma ett tjuvnyp. Men dem slutade av sig självt till slut.
    Men prova ett att spruta vatten på kissen.

• Dixabilly

Min han katt, inte kastrerad biter oss i fingrarna, fast bara på nätterna, vet inte riktigt vad jag ska göra me honom=/

♥ (¯`°?.¸ ♥ Livet är underbart ♥¸.?°´¯) ♥
  • sydneygirl

Sådär gjorde min ena katt tidigare. Bara på mig, bara på benen när jag klätt av mig på kvällen eller om jag skulle in i duschen.

Vet inte varför, men hon blev helt klart arg om jag skulle gå och lägga mig eller om jag skulle in i duschen.

Sen vi skaffade en kompiskatt till henne har hon helt lagt av med detta. Tack och lov!

Men det kanske inte är lösningen för er del. Kanske hjälper det om ni leker ordentligt med honom innan läggdags? Han kanske är lite understimulerad eller markerar att han vill ha uppmärksamhet? Prova Feliway?

• Dixabilly

Alltså min katt har en kattkompis, och han ligger liksom själv och sover brevid mig, men försöker hugga i mina fingrar, skit drygt... =/

♥ (¯`°?.¸ ♥ Livet är underbart ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vår katt går till attack mot bara fötter/ben!