• Anonym (velig)

Nu slutar jag! Men blir det bättre???????? Säg att skillnad märks snälla!!!!!!

Nä nu räcker det!!! Trött på att ALDRIG ha någon sexlust! "Tur" med en förstående man men jag känner mig inte direkt som en kvinna som åtrår sin man och det vill jag!!! Älskar ju honom! Men om jag nu slutar men p-piller kommer sexlusten? Kommer jag känna igen mig själv igen? Gick tillbaka till p-piller igen efter grav och amning efter att ha provat mini-piller som iof funkade. Dock ingen sexlust men jag kände mig inte konstig i övrigt, vilket jag gör nu! Ni som slutat - har ni märkt skillnad????

• Svar på tråden Nu slutar jag! Men blir det bättre???????? Säg att skillnad märks snälla!!!!!!
  • Anonym (velig)

Någon???

• Anonym (jag)

prova med spiral i stället utan hormoner.det funkar för mig jag mådde även dåligt av mini piller. men allt det där är ju så olika från person till person.

• Spartacus

hormoner har alltid rört till det för mig, både med lust, deppighet och småblödningar.

tills slut valde jag kopparspiral så jag slapp hormoner helt, det fungerade mycket bättre! lite mer smärta och blod men det var fasen värt det!

• Anonym (velig)

Har funderat på spiral men på bm verkade det krångligt om vi vill ha fler barn.

• Anonym

VArför skulle det vara krångligt med spiral om ni vill ha fler barn? Det är ju bara att dra ut den, och det tar inte många sekunder, det är ju bara att dra i trådarna
    Jag har tidigare använt div. p-piller och minipiller, och tappat sexlusten. Bytte till Yasmin, och nu mår jag kanonbra och har ökad sexlust!

• Kirste

Man ska aldrig dra ut en spiral själv!! Har du testat ring eller plåster?

Anonym skrev 2008-05-08 07:53:31 följande:
    VArför skulle det vara krångligt med spiral om ni vill ha fler barn? Det är ju bara att dra ut den, och det tar inte många sekunder, det är ju bara att dra i trådarna Jag har tidigare använt div. p-piller och minipiller, och tappat sexlusten. Bytte till Yasmin, och nu mår jag kanonbra och har ökad sexlust!
  • Anonym
    Anonym (velig) skrev 2008-05-08 07:34:20 följande:
    Har funderat på spiral men på bm verkade det krångligt om vi vill ha fler barn.

Hellre skydd en månad och ta ut den än ingen månad alls. Tänk bara på att hormonspiral kan göra att det kan ta lite tid innan man blir gravid. Jag skriver att det kan ta lite tid, alla är vi olika hur lätt/svårt vi har för att bli gravida.

Men för att svara på din fråga: Jag åt innan barn Trimiron. Slutade och kände spirande sexlust. Bla kunde jag känna mig kåt som jag inte ens kommer ihåg när jag kände sist Provade Cerazette efter förlossning och jag höll på att gå under. Humöret var totalt åt helvete och jag önskade att sambon skulle reta upp mig så jag kunde få klappa till honom. ett under att han orkade med mig för det gjorde jag inte själv! Har idag kopparspiral och är väldigt nöjd med den. Tog ut spiralen juni förra året och satte in en ny i augusti. Min bm knotade inte alls.

• Anonym (hoppas)

Jag slutade med mina piller (cerazette) igår för att jag tappat sexlusten och har humörsvängningar. Förstod inte innan vad det berodde på men kom nyligen på att det måste vara pillrena. Har ätit dom i 2år nu och min pojkvän står knappt ut med mig. Så igår tog jag tag i saken och la undan pillrena för att se om problemen löser sig.
    Jag väntar förväntansfullt på resultat. :)

• Anonym

Jg äter oxå Cerazette. har fått sämre humör och sexlusten är som bortblåst. Känner mig verkligen inte som mig själv. Känns skönt att höra att det är fler som har haft typ samma problem för då är man ju inte ensam.
    Funderar på att sluta med p-pillerna och ta ett uppehåll och skydda oss på annat sätt och se om det blir nån ändring. Eller om man ska byta till en annan mini-piller sort. Kan man be BM att bara göra det utan att ange varför man vill byta?
    Har en vecka kvar på den här kartar som jag äter nu. Kan jag sluta redan i morgon eller måste jag äta upp den här kartan?

• Gung Ho

Anonym (velig) skrev 2008-05-07 12:37:01 följande:

Nä nu räcker det!!! Trött på att ALDRIG ha någon sexlust! "Tur" med en förstående man men jag känner mig inte direkt som en kvinna som åtrår sin man och det vill jag!!! Älskar ju honom! Men om jag nu slutar men p-piller kommer sexlusten? Kommer jag känna igen mig själv igen? Gick tillbaka till p-piller igen efter grav och amning efter att ha provat mini-piller som iof funkade. Dock ingen sexlust men jag kände mig inte konstig i övrigt, vilket jag gör nu! Ni som slutat - har ni märkt skillnad????
    P-piller har tagit bort sexlusten för flera flickvänner. Min sambo har gått över till hormonspiral istället, vilket är bättre. Nu är sexlusten borta BARA pga jobb/barn..
  • Anonym (velig)
    Anonym skrev 2008-05-12 22:11:41 följande:
    Har en vecka kvar på den här kartar som jag äter nu. Kan jag sluta redan i morgon eller måste jag äta upp den här kartan?
    Jag hade iof bara ätit tre piller på min karta men slutade. Tror att du kan sluta mitt i.

Hoppas att det löser sig för oss!!! Som du säger skönt att det är fler för man känner sig inte så ensam. Trist bara att man ska behöva känna så här.
Svar på tråden Nu slutar jag! Men blir det bättre???????? Säg att skillnad märks snälla!!!!!!