Maskrosor överallt, blir galen!!
Hur ska man kunna bli av med alla j*vla maskrosor???
Hur gör ni? Plockar ni på hela gräsmattan, eller låter ni dem bara vara? Nån som har nåt supertips??
Hur ska man kunna bli av med alla j*vla maskrosor???
Hur gör ni? Plockar ni på hela gräsmattan, eller låter ni dem bara vara? Nån som har nåt supertips??
Tycker att det är såå fint, helt gult ute just nu
Ett tips är att spraya Round Up på dem. Men passa att spraya på gräsmattan, den tar död på dne med.
Det är mer effektivt än att använda maskrosplockare.
Jag köpte förra året en "maskrosplockare" (den har säkert något riktigt namn också), så man kan stå upprätt och få bort maskrosorna.
Visst lyser de fint, men det blir stora hål där de är och de tar över.
Ja, en sak är väl när de är gula och fina, men sen blir de vita och frön flyger överallt. De som bodde här innan var inte särskilt angelägna att få bort dem, så det är riktiga "gammel-maskrosor" överallt, de är stooora med tjocka, långa rötter, snart har jag ju ingen gräsmatta kvar!!
Vad är det för maskrosplockare man kan stå upprätt med?
Jag har en, men den är kort, som en längre "gaffel" som är rätt bra.
plocka och gör vin av dom
Något vi brukar göra när vi har alldeles för mycket maskrosor och för lite tid att plocka bort dem är att dra bort blommorna. Då blir det inte frön och fler från just dem iallafall (även om maskrosfrön kan flyga lååååångt)
Säljs på Bauhaus för 369:- (iaf förra året) Dem är väldigt eftertraktade, slut hela tiden då ja jobbade där.