• TereseA

Någon som gjort köttfärslimpa i lergryta???

Har en lergryta som jag aldrig använt..

• Svar på tråden Någon som gjort köttfärslimpa i lergryta???
  • Modeshi

Ja det har jag gjort! Den vart sa dar (men kan tillagga att jag ALDRIG gjort kottfarslimpa innan, hihi) Det skulle vara tva mosade potatisar i som jag kunde ha mosat battre och sedan skulle jag ha tagit av locket en langre stund pa slutet for att fa en mer aptiylig farg.. Dagen efter var den dock super god!!

• LinaoTom

min mamma gör det ofta o det blir jätegott o bra=)

• TereseA
    Bambam80 skrev 2008-05-07 15:24:44 följande:
    Ja det har jag gjort! Den vart sa dar (men kan tillagga att jag ALDRIG gjort kottfarslimpa innan, hihi) Det skulle vara tva mosade potatisar i som jag kunde ha mosat battre och sedan skulle jag ha tagit av locket en langre stund pa slutet for att fa en mer aptiylig farg.. Dagen efter var den dock super god!!
    vad hadde du i..bara potatis..el kan man göra som en vanlig limpa..?
    vet att jag ska lägga grytan i blöt o sätta in i kall ugn..
  • Modeshi

Du kan sakerligen gora ditt vanliga recept! Rakna med att det tar en stund eftersom man staller in den i en kall ugn.

Jag har aven gjort kalops i lergryta, gott! Sjomansbiff blir jattebra ocksa!

Favoriten ar nog klassikern kyckling i lergryta! Det blir suverant!! Hel kyckling (ta av skinnet for mer fettsnal mat), krydda (vi brukar ha dragon pa kycklingen) salt o peppar o soja och sa kan man kross lite vitlok o stoppa inne i kycklingen med rod el gul lok eller purjo. Potatis, morotter, lok el pujrolok och lite buljong! Och sa ett par lagerblad! 1 1/2 - 2 h. Oj oj oj, hur gott som helst!

Svar på tråden Någon som gjort köttfärslimpa i lergryta???