Ni som är gravida, har ni med gulare urin?
Sedan jag blev gravid har jag mycket gulare urin än innan.
Någon mer som har det? Är det någon fara+
Sedan jag blev gravid har jag mycket gulare urin än innan.
Någon mer som har det? Är det någon fara+
Ja, det har jag med. Det är nog normalt
Japp, nog är det så. Mörkgult trots att jag dricker flera liter vatten under hela arbetsdagen, så har det aldrig varit förut.
Äter du vitaminer? Om man äter B-2 utsöndras överskottet i urinen och gör den jättegul.
B-2 finns i många multivitaminpiller för gravida.
Äter bara folsyra!
Tycker min är mer gul, men åt det grönaktiga hållet oftast..
Kanske är för att jag dricker ganska dåligt oftast..
Ja d tycker jag nog,men jag dricker Berocca oxå,den blir ännu gulare av d..
Det har jag nog inte tänkt på förrän när jag läste denna tråden men det är den ju.
Jag äter dock inga vitamintillägg bara multivitamin någon gång när jag kommer ihåg det, en del spenat samt persilja.
färgen har helt klart ändrats i och med grav. Tom fast jag dricker kolossala mängder så förblir den sådär mörkgult varningsfärgad...dvs som om man lider av vätskebrist så det är nog rätt normalt
Ja,det har jag med.
Vilken tråd :) Jag tycker inte min urin är gulare än tidigare, utan det verkar bara ha att göra med hur mycket vatten jag dricker. Däremot verkar den lukta lite starkare.
Ja jag har oxå det, men vi måste dricka mera!
ja det stämmer nog att den är det! det har jag inte direkt tänkt på förut! jag äter mitt val kvinna iaf om det har nåt med saken o göra, väntar 3:e barnet o det kan nog stämma att urinet har varit gulare under alla graviditeter!
varierar, haft både jätte mörkt och ljust men ph-värdet har legat på 6-6,5 hela tiden beror kanske på vad man ätit och druckigt!
Du har nog lite vätskebrist. Du behöver mer vätska nu så drick lite mer vatten!
Tycker också att mitt är gulare fast jag dricker massa vatten!