• sångbird

sammandragningar på natten-förlossning nära???

Jag har sista månaderna haft mycket sammandragningar men de sista två nätterna har jag inte kunnat sova pga sammandragningar. De gör inte ont men man får ju svårt att vända sig i sängen och får springa många, många ggr på toa för det trycker på...
    Kan detta betyda att förlossningen är nära tror ni? Någon med erfarenhet. Är i v.38+4, hoppas på förlossning SNART!!!

• Svar på tråden sammandragningar på natten-förlossning nära???
  • Mittypop

Jaghar samma här...men det har hållt på en vecka nu...

• PillanE

Jag har haft så i veckor... Hade det när jag väntade mitt förra barn också... Vissa nätter har jaginte sovit mycket.

Pernilla v.40+3

• lovingmom

Jag har också sammandragningar på natten och tanken att det kanske händer strax är en kompis till mig nu efter ca 1 vecka. 
    Hade BF i Söndags och jag hoppades på att vi skulle få någon gång under vardagarna denna veckan, men jag har inte kännt något som tyder på det!
    Vi har en "gissningstävling" på datumen här.. idag tror då den blivande pappan på, jag har gissat på i morgon och bror min har gissat på måndag! Idag blir det nog inte och hoppas inte på måndag heller!
    Lycka till!

• Elisabeth1979

Jag har också haft ganska kraftiga sammandragningar/värkar de senaste nätterna och trott att det kanske satt igång, men nej.Senaste natten så gjorde de mer ont och strälade även ut i nedre ryggpartiet
    Framåt morgonen försvinner de och under dagen känns allt som vanligt igen.

Undrar också ifall det är nära eller om det kan hålla på så här flera veckor. Har 11 dagar till bf

• glad i livet

Hoppas för din (eran) skull att det snart är på g!
    Själv har jag haft så i mer än 3 veckor, börjar ge upp nu, (bf+10). Men på tisdag blir jag igångsatt om inte bebis kommit än!

Svar på tråden sammandragningar på natten-förlossning nära???