mygg-allergiker :/
halloj :)
nu har man ju märkt att alla mygg har kommit fram igen och då blir jag livrädd.. jag tillbringar hela sommaren i skärgården och där finns det ju mycket mygg. Jag har alltid varit, jag vet inte, allergisk typ mot myggorna, jag får stora röda bultande bölder som gör ont och kliar något hysteriskt, därför har jag en massa ärr överallt nu för att jag aldrig kan låta de vara, de gör verkligen sjukt ont de där betten. Jag använder olika myggmedel som tex Mygga och Off, men jag blir ändå biten... Då brukar jag smörja in med xylocain vilket bara leder till att jag blir kladdig eftersom jag ändå inte kan låta bli att klia.
Sen va en kompis till mig i Thailand i februari och träffade en som jobbade på apotek som sa att det skulle finnas någon allergi-medicin mot mygg. Gick till apoteket och blev rekommenderad Kestine som jag tar mot pollen, tig ju de hela förra sommaren och vet att de inte fungerar...
Så nu undrar jag om någon har ett bra tips på någon medicin mot det här, har kollat runt här lite redan och hittat lite men ändå liksom. Vad som helst, skriv om ni vet något som fungerar, om det är något som ni vet inte fungerar så får ni gärna skriva att det inte fungerar å så.
Snälla, snälla, jag behöver verkligen hjälp med det här!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-07 20:17
*tog, inte tig
kanske ska säga också att jag är sexton år gammal...