hur gör ni andra med alla hemsysslor då den ena är hemma med barnet/barnen och den andra jobbar?
hur gör ni andra med hemrutinerna när den ena partern är hemma med barnet och den andra jobbar?
jag börjar bli så less på att min sambo tjatar om att han heldre skulle va hemma o ta hand om vår son än o jobba, o att det är sååå jobbigt o jobba..
jaha, vad har jag då? 24/7 jobbar jag! varje dag i veckan, dag som natt!
aldrig sova en natt ostört, vakna flera gånger varje natt medans sambon sover som en stock!
sen alla hemsysslor, jag orkar inte ställa mig o diska då sonen sover på dagen, då vill jag gärna vila lite också..eftersom jag sover så dåligt på nätterna!
kattlådan ska göras ren, disken ska diskas, det ska städas, tvättas osv osv..
känns alltid som att det är jag som måste ta initsiativ till allt!
jag kan plocka o dona på kvällarna då sonen sover, men min sambo gör aldrig ngt sånt!
så, hur har ni det andra med rutiner o allt med hem o barn?
skulle vara såå skönt o ha rutin på allt! ett litet problem är dock att sambon jobbar skift, förmiddag ena veckan, eftermiddag andra veckan o natt tredje veckan..
det gör även att jag måste ta sonen då han jobbar förmiddag för att han ska få nån sömn o då min sambo jobbar natt säger det ju sig själv..
har en katt o en hundvalp också..
hur ska man hinna med allt o framförallt ORKA?
snälla ge mig lite tips och berätta gärna hur ni andra har det!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-07 22:09
glömde skriva detta.. på helgerna tvättar vi (tvättstuga) och det är oftast min sambo som får gå iväg o tvätta..sen hjälps vi åt o vika tvätten nån dag i veckan..men är alltid jag som får säga att tvätten ska vikas..
känns som att han inte ser att saker o ting behövs göras..
som idag bad jag honom att dammsuga upp lite jord som katten hade kraffsat ut på golvet (jag var iväg o träffade några andra mammor, för att nån gång få komma ut o träffa folk), när jag kommr hem har han enbart dammsugit upp jorden, inte det runtomkring, dvs lite damm o skräp på golvet.. han kunde alltså inte ta o dra av golvet lite granna.. alltså inte dammsuga hela vardagsrummet, utan bara det runtomkring jordhögen! då blir man ganska irreterad faktist! hur svårt är det att ta det runtomkring också?