• vera82

Vad göra med alaska pollock!

Nu vill jag ha middagstips tills imorrn
    Vad ska jag göra med fisken? Det ska vara nyttigt och gott och inte för krångliga ingedienser som man inte har hemma

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad göra med alaska pollock!
  • vera82

Nej jag gillar inte det så mkt.Jag vill helst att den ligger i nån sås för att dölja smaken lite också hehe och så att dottern vill äta.Gick inge bra när jag gjorde äggsås till sist men tack ändå

• HannaHYLK

Lägg fiskblocket i en ugnsfast form. Häll 2,5 dl grädde över. Salta med herbamare. Stoppa i ugnen, 200 grader tills det är klart. Servera med kokt potatis och gröna ärtor.

• darlingdesperados

Hej!

Enkel god fisksoppa som ej kan misslyckas

fräs 75% purjolök och fem skivade potatisar i olja och ca 1,5 tsk sambalolek samt ganska mycket curry. Tillsätt fiskbuljongtäning och vatten, en burk krossade tomater. Koka 20-25 minuter lägg i halvtinad fisk i bitar efter halva tiden.

Tillsätt en burk creme fraiche smaka av salta och peppra.

• vera82

Jag vill helst ha i ugnen i nån god/nyttig sås om nån vet nån.

• Tummelisa06

Koka fisken, bryn lite purjo och gör en redning av mjöl och spadet som fisken kokat i och gör en sås av detta.. dela fisken i småbitar och  blanda i såsen.. Skitgott.. dottern älskar detta...

• Tjej 83

du kan göra med potatismos runt o fisken i mitten med dillsås över i ugnen.
    eller så tar du hummersås istället. fast då är det lite godare med laxbitar men men.

går säkert bra med vilken "fisk"sås som helst?

• Tummelisa06

gör en fisk gratäng.. lägg frysta blocket i en form och köp en gratängmix.. fransk fiskgratäng.. eller också gör du en äggsås som du häller över och kör in i ugnen... oxå gott..

• vera82

Åhh alla tips hade funkat bra om inte killen var så kräsen hehe.Jag gillar fiskgratäng

• Tummelisa06

de flesta barn äter ju fisk och den grytan jag tala om är en typisk barnrätt.. bjöd en kompis dotter.. och kompisen sa att hon kommer aaaaldrig äta.. hon tycker inte om lök.. och så..men jag sa aldrig att de var purjo i och hon åt 2 potioner...

• vera82

tummelisa06:min dotter hatar fisk!!
    Jag har försökt med allt möjligt men nej.Inte ens på dagis.

Svar på tråden Vad göra med alaska pollock!