• danitra

Vad är det som är så kul med att handlar barnkläder?!

Sonens kläder börjar bli för små och jag inser att det är dags att ge sig ut i barnklädesaffärer. Men jag får rysningar bara av tanken...

Egentligen har jag behövt ta itu med det för länge sedan men bara undvikit det. Nu är snart alla byxor över fotknölen på honom så en inhandling är rätt oundviklig...

Samtigt hör jag om vissa som ÄLSKAR att handla barnkläder! Vad är det som är så kul - förklara för mig!

• Svar på tråden Vad är det som är så kul med att handlar barnkläder?!
  • tristania

Å det finns inget bättre Det finns så fina kläder till alla små bäbisar, och härliga färger och gud vet vad! Jag älskar att handla barnkläder!

• Morbid Mistress

För du slipper man fokusera på alla kläder man inte själv gillar

Men om du inte gillar att gå ut så kan jag varmt rekommendera internet/postorder. Smidigt att slippa trängas

Jag stressar, alltså finns jag
  • Busbellan

Ja du, vet inte varför jag tycker det är så kul, men jag bara älskar att handla barnkläder

Älskar att klä barnen i snygga och praktiska kläder. Vill gärna ha mycket att byta mellan också.
    Och så avskyr jag när byxor och tröjor börjar bli för korta, då har jag oftast redan hunnit lägga undan dem

Mamma till Nora, August och Ella
  • Morbid Mistress

Alltså att man själv behöver kläder men inte hittar något man gillar till sig själv

Jag stressar, alltså finns jag
  • danitra
    tristania skrev 2008-05-07 22:15:02 följande:
    Å det finns inget bättre Det finns så fina kläder till alla små bäbisar, och härliga färger och gud vet vad! Jag älskar att handla barnkläder!
    Jag tycker inte riktigt det. Antingen är det fult eller så är det dyrt (eller i värsta fall både och).
  • Leos och Vincents mamma

Jag fullkomligt älskar att köpa kläder till våra barn, just för att det finns såå mycket sött, tufft o fint o det är så kul att klä upp dem o matcha med varandra.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • barbamamma67

För mig är det en dröm som har gått i uppfyllelse.
    varit samman med gubben i 20år fick ett adoptivbarn för snart tre år sen. tycker det är mycket roligare att handla till henne då det finns mycket att välja på, roligt att matcha mm

• danitra

Morbid Mistress skrev 2008-05-07 22:15:11 följande:

För du slipper man fokusera på alla kläder man inte själv gillar Men om du inte gillar att gå ut så kan jag varmt rekommendera internet/postorder. Smidigt att slippa trängas
    Eftersom jag pluggar och har mycket flextid så kan jag gå även på fm när det är tomt i butikerna. Då är det inte lika illa men fortfarande dödstrist.
  • Alvi

Eller hur!!!

Jag älskar (och föredrar och sätter det först...Generad ) att handla kläder till mig själv - men till barnen - det är bara ett nödvändigt ont...! Dessutom växer de ju ur dem eller skitar ner dem så fort!

Obegripligt!

Ule buku på er!
  • Andaloal

Jag älskar barnkläder. Det är nästans en hobby att hitta det bästa och finaste till fina priser. Jag blandar både nytt,rea,märkes,och second hand.

Det blir jättefint och det är roligt.
    Roligare än till sig själv men jag har börjat inse att jag måste ha nån ny tröja snart för jag ska kasta de gamla.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
Svar på tråden Vad är det som är så kul med att handlar barnkläder?!