• LoveMyFamily

Skjuta upp mensen med Cerazette?

Hej, jag undrar om man kan skjuta upp mensen med Cerazette?
    Vi ska nämligen åka utomlands vid midsommar och då vill jag inte ha mens.
    Vilka prev-medel går det att göra så med?

Sedan undrar jag om det är "normalt" att ha mens i mer än 2 veckor med cerazette? I vanliga fall brukar jag mens högst 1 vecka.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Skjuta upp mensen med Cerazette?
  • kurresmatte

Jag tror inte det går att skjuta upp mensen med minipiller eftersom man ju äter dom hela tiden! Vilket man inte gör med kombinerade piller då när mensen kommer får man en pillermens alltså inte en riktigt mens. När man ska skjuta upp mensen med kombinerade så fortsätter man på en ny karta ist för att göra uppehåll. Men minipiller har man inget uppehåll därför kan man nog inte skjuta upp den. Det är det mest logiska jag kan komma på.

ja det är helt normalt att ha mens i 2 veckor med cerazette, det innehåller en högre dos gestagen jämfört med andra minipiller och tillför man inte östrogenet så blir det stänkblödningar och mellanblödningar och blödningsrubbningar.

• ZuperSmurfan

Cerazette funkar ju lite som en p stav endel försvinner mensen helt för och endel krånglar de för och då kan man ha mens i stort sett hur länge som helst.. Men tror att de försvinner helt för de flesta efter ett tag.. har bara ätit mina en månad men hade mens i 1 vecka sen har ja inte haft mer..

Svar på tråden Skjuta upp mensen med Cerazette?