• Puffalina

Är det verkligen mkt dyrare att leva på cypern än tex på Kreta???

Tycker alla säger att cypern är så dyrt...men hur dyrt??? Ni som varit på flera charterställen å kan jämföra vad säger ni???
    * Sebastian 061016 *
  • Svar på tråden Är det verkligen mkt dyrare att leva på cypern än tex på Kreta???
  • sandbacken

Hej! Jag har varit på Cypern många gånger, det är ganska dyrt där. Men det är värt alla pengarna. Förra året var jag på Kreta och jag tycker det är lika dyrt där. Nu ska jag tillbaka till Cypern i Juli 2 veckor. En middag ute på restaurang kostar lika mycket som i Sverige ungefär. En läsk på 1½ liter på affären kostar ca 15-20 kr. Så vissa saker kan vara dyrare än hemma och vissa är billigare. Nu har dom ju också fått Euro så då vet jag inte om det höjts nåt. Jag har varit där 17 gånger, så jag kan säga att från början var det jättebilligt men nu har det blivit dyrare. MEn det är bättre stränder och finare vatten på Cypern än på Kreta.

• stiletto

Nu har jag inte varit på Cypern men en middag på Kreta kostar definitivt inte lika mycket som hemma. Beror ju på var man äter också men vi kunde utan problem äta middag med vin/öl för 20-25 euro, tycker det är ett bra pris.

Vad finns det för andra prisexempel? Vad kostar en öl på en bar t ex?

• sandbacken

En öl flaska öl kostar ca 16 kr och den är på 50 cl. Ska man ha en sejdel på ca 1 liter kostar den ca 25kr och den drink går på ca 40 kr. Sen beror det ju på vad man ska äta? Är det en kötträtt? eller bara sallad, spagetti? Men 2 st som äter äter kött och öl och vin till ca 300 kr. Lunch på stranden, hamburgare för 2 med strips och läsk ca 150 kr.MEn nu är det ju Euron så jag vet ju inte hur det blivit. MAn får se i Juli.

• sny1

Det är dyrare på Kreta än på Cypern!

Jag var på Kreta förra året, och 2 år före var jag på Cypern. Och ja, det mesta var dyrare på Kreta än på Cypern.

Svar på tråden Är det verkligen mkt dyrare att leva på cypern än tex på Kreta???