• Krissa

Hur långt i förväg gör man tsatsiki?

Är den godast om man gör den dagen innan? Eller ska den göras samma dag? Tänkte göra på grekisk yoghurt, gurka, vitlök och olivolja. Ge mig gärna tips!

• Svar på tråden Hur långt i förväg gör man tsatsiki?
  • de blir en flicka

i vår T-sås har vi så mycket vitlök att den kan göras 1h innan....
    Tycker att vissa gurker kan bli "sega" av att ligga i såsen ett tag.

så samma dag blir mitt svar

Chella vårt under!
  • xenaa

man kan ju göra den samma dag man ska äta den, men går ju med att göra den dagen innan så står den där o drar sig lite.

jag brukar ha i vitvinsvinäger och citron salt, riven gurka, vitlök hmm vad mera. de är nog allt

♥LEO♥
  • mammatillGoG

Jag gör den oftast samma dag, men låter den dra några timmar i kylen...men den är ju alltid mumsig dagen efter också...så det går nog lika bra att göra så. Jag brukar riva gurka, pressa vitlök...turkisk yoghurt är godare än grekisk tycker jag....olivolja ..lite vinäger och salt och nymalen svartpeppar....får alltid beröm för denna tsatsiki. Hoppas du får en mumsig också

• War

Gör den samma dag så kan resterna spisad dan efter,

Gör min på Grekisk/Turkisk Yoghurt i hink, gurka eller rödbetor som får rinna av ordentligt, färsk vitlök i massor, flaksalt och en skvätt olivolja.

• Vill Nu

Brukar göra den en stund innan maten, men skär bort de "vattniga" i mitten på gurkan så blir de inte så vattnigt. Sen om jag har morötter hemma blandar jag i de med, supergott!

• Wednesday85

Brukar göra den några timmar innan, tycker den får mer smak om den får stå en stund i kylen.

Svar på tråden Hur långt i förväg gör man tsatsiki?