• september20

Skötväska vad köpte ni för någon och vad ska man ha i den??

hej...

behöver lite hjälp..
    det finns en hel uppsjö av väskor.
    vilka är bäst?? hård eller mjuk??vart finns det att köpa och lite priser..på nätet eller affärer och vad ska man packa i dom??
    blir förvirrad alla jag pratat med säger olika och det käns som att jag behöver 2 väskor
    tack för svar

• Svar på tråden Skötväska vad köpte ni för någon och vad ska man ha i den??
  • Juno

Vi hade en vanlig mjuk väska som passade att hänga på vagnens handtag

I den hade vi blöjor, våtservetter, små soppåsar, näsdukar, en handduk, ett ombyte och ibland ett mellanmål

Vår dotter var dock 2 år när vi fick henne, finns kanske fler saker som en bebis behöver?

• Flickan och kråkan

Du behöver kunna ta med grejer för att sköta:

Vad jag tar med beror ju lite grand på vart vi ska/hur länge vi ska vara borta

Skötunderlägg/något att lägga barnet på
    Blöjor
    Torra tvättlappar
    Någon våtservett (aldrig använt hittills, finns ju ofta vatten)
    Ombyte (ifall olyckan är framme

• ThisBabyHasATemper

Vi har haft en tygpåse som funkade utmärkt och var betydligt billigare än div skötväskor.

• Nattviolen

GR8X köpte vi, den är både väska och ryggsäck något som jag gillade, eftersom det var lätt att bära med sig om man inte hade vagnen av någon anledning.
    Dessutom får man fram skötbädden när man öppnar den, istället för att leta fram en hopviken grej i något fack.
    Vi hade blöjor (otippat?), tvättlappar, torra och våta, salva, olja (fick små prov från Veleda som passade perfekt) extra kläder, då små barn kan bajsa så det når upp över öronen (nästan)
    Ska man vara borta över något mål mat, så lite välling, barnmat eller så. Någon liten leksak, som kan roa den lille/a när man byter blöjan.

• Majras

Vi köpte skötväskan som passade ihop med vagnen.

Bra att ha i:
    Blöjor
    Tvättlappar
    Ombyte
    Något att lägga bebisen på

• anelia

Jag köpte en vanlig bag, fast i modell lite mindre 149:- i Ullared. Jag har tvillingar, så det går åt en hel del när man ska vara borta ett tag. Jag hade en vanlig mjuk väska innan, men den var för liten, om man ska vara borta lite längre. Annars fungerar den utmärkt.
    Känns som att de saker jag har i min skötväska redan står på listorna. Men i stället för små soppåsar har jag köpt en rulle med hundbajspåsar( billigt, 5:- för 100st) , att lägga smutstvätt och blöjor i om det inte finns någon papperskorg.

• AnnaGBG

Icas plastkassar har jag väl använt mest

Blöjor, våtservetter och lite extra kläder var väl det som var med till barnen, resten var mina prylar, så till slut blev det en stor handväska istället. Skötväska är vansinnigt onödigt enligt mig.

• miababia

köpte skötväska på jysk för 100 kr.
    underlägg-vi använde en bit plastad frotte
    blöjor
    våtservetter
    tvättlappar
    påsar-tex hundbajspåsar-
    extra ombyte
    om man ammar amningsinlägg
    använder barnet napp så en extra napp

• Fru Gustavsson

Har haft några skötväskor:

Esprit: inklusive isolerad flaskhållare och skötmatta, nappväska och necessär. Hade liten handduk, tvättlappar, våtservetter, rumpsalva, blöjor, extra napp och välling i den. Och lite extra kläder.

Sen blev det en I´coo skötryggsäck: inklusive skötmatta. Använde den till och från babysim. Samma innehåll som i den första, plus badkläder etc.

Sist ut en Sugarbooger: inklusive skötmatta och bragtag. Samma innehåll. Jättefiiin är den, nu använder jag den som egen väska, sonen har en liten turkos nalle puh-rygga med lite blöjor och extra kläder i.

• tdj

Köpte en skötväska på Stadium.
    Jag har lagt ned i skötväskan
    Blöjor
    våtservetter
    torra servetter
    engångskötbord
    en liten handduk
    extre kläder om olyckan är framme
    och några plastpåsar 3liters att lägga den smutsiga blöjan om det inte finns att man kan kasta den plus att man kan lägga kläder som är smutsiga också

• Im Fabulous

Ullared 99.- och den är jättebra! Passar de flesta vagnar.

Vad har man i? (ammar)

Blöjor
    våtservetter
    Någon handduk för dreggel, spyor etc
    Amningsinlägg
    extra ombyte (body, byxor, strumpor)
    extra mössa
    nappar
    bindor (ifall att)
    Skötunderlägg (följde med ett till väskan)
    Skötunderlägg (Engångs Libero)

Svar på tråden Skötväska vad köpte ni för någon och vad ska man ha i den??